عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تاثیر ابلاغ سیاستهای کلان سلامت که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، بی نظیر است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر فتاحی ضمن بیان این مطلب افزود: توجه رییس جمهور به حوزه سلامت موجب شد که سلامت به عنوان یک اولویت مهم در برنامه های دولت قرار گیرد و باید بدانیم که سلامت بدون پشتیبانبی سیاسی به جایی نمی رسد.

وی افزود: نگاه اندیشمندانه و اقدامات وسیع کارشناسی شخص وزیر بهداشت نیز در اجرایی نمودن طرح تحول نظام سلامت جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، فرمایش مقام معظم رهبری که باید کاری کنید که بیمار جز رنج بیماری رنج و دغدغه دیگری نداشته باشد محقق شده است و ما شاهد هستیم که امروز بیماران در بیمارستانهای دولتی دیگر نگرانی بابت هزینه های درمانی ندارد و این اقدام برای 77 میلیون ایرانی جای افتخار و سربلندی دارد که قشر آسیب پذیر با پرداخت حداقل هزینه درمانی در دنیا ، خدمات درمانی مناسبی دریافت می کنند.

دکتر فتاحی همچنین با اشاره به اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز اظهار داشت: یک از مشکلاتی که سالها حوزه سلامت با آن روبرو بود، واقعی نبودن تعرفه ها بود.

وی گفت: با اجرایی شدن این کتاب قیمت واقعی خدمات ارایه شده مشخص است و با پرداخت واقعی تعرفه به گروههای پزشک و پیراپزشک، شان و شئون اسلامی و اخلاقی رعایت شده و خدمات در خور و بر اساس داده های علمی و اخلاقی به بیماران ارایه می شود.

وی افزود: با اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت ارتباط مالی بین پزشک و بیمار خود به خود قطع می شود چرا که بیماران می دانند که خدمات در بیمارستانهای دولتی با حداقل قیمت انجام می شود و خود به خود پدیده شوم دریافت زیر میزی نیز حذف می شود و دیگر جایگاهی در نظام سلامت نخواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار