رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان با اعلام آغاز مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: کاهش سهم مردم در تأمین هزینه‌های درمان به آرزویی دست نیافتنی برای دلسوزان و فعالان عرصه سلامت تبدیل شده بود که با عنایت پروردگار، حمایت مقام معظم رهبری و مدیریت دولت تدبیر و امید به بار نشست.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، میری که در جلسه ستاد اجرای طرح تحول نظام سلامت سخن می‌گفت با اعلام آغاز اجرای مرحله سوم این طرح افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های اجرای مرحله سوم این طرح کاهش همزمان هزینه پرداخت شده از سوی مردم و در عین حال افزایش حق‌الزحمه فعالان و ارائه دهندگان خدمات پزشکی است.

به گفته میری با اجرای این مرحله، بستر لازم جهت ارتقاء کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی نیز فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان افزود: در حال حاضر مراحل اولیه طرح تحول نظام سلامت آغاز شده و مردم حلاوت خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت را چشیده‌اند به طوری که هموطنان ساکن در مناطق شهری 10 درصد و هموطنان ساکن در مناطق روستایی تنها پنج درصد هزینه‌های درمان را در بخش دولتی پرداخت می‌کنند.

میری اجرای مفاد کتاب ارزش‌گذاری خدمات سلامت را محوری‌ترین اقدام در اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت عنوان و اظهار کرد: این کتاب حاصل هشت ماه کار مستمر مدیران و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در برگیرنده نظرات تخصصی انجمن‌های علمی پزشکی و اساتید دانشگاه‌های کشوراست.

وی افزود: در 30 سال گذشته حجم زیادی از خدمات پزشکی تعرفه مشخصی نداشت و تعرفه‌های بخش خصوصی از مردم دریافت می‌شد اما با اجرای این طرح افزایش پوشش بیمه، ایجاد انظباط مالی و افزایش جدی مشارکت دولت در تأمین هزینه‌های سلامت محقق می‌شود.

میری خاطرنشان کرد: در این مرحله از طرح افزایش پوشش حمایتی بیمه شامل مراجعه کنندگان به بخش خصوصی نیز خواهد بود و انتظار می‌رود تا حداقل 25 درصد کاهش در پرداخت هزینه‌های مردم برای دریافت خدماتی مثل آزمایشگاه و رادیولوژی در بخش خصوصی اتفاق بیفتد.

وی بر تأثیرگذاری پزشکان و سایر فعالان در حوزه سلامت مانند پرستاران و پیراپزشکان در موفقیت این طرح تاکید کرد و افزود: قاطبه فعالان نظام سلامت در بخش دولتی و خصوصی کسانی هستند که از میان مردم برخواسته و دل در گروی خدمت به همین مردم را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان رضایت‌مندی مردم را مهمترین محور فعالیت‌های نظام سلامت برشمرد و گفت: ما معتقدیم رضایت‌مندی مردم با ادعا و صحبت حاصل نخواهد شد و اگر تمامی رده‌های مدیریتی و اجرایی نظام سلامت به اجرای مفاد طرح تحول باور داشته باشند بدون تردید رضایت‌مندی مردم نیز محقق خواهد شد.

انتهای پیام/س

منبع:ايسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.