مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با اعلام پایان سرشماری تابستانه حیات وحش و بررسی نتایج این سرشماری، از رشد 4 و 7 درصدی جمعیت حیات وحش در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛شهرام احمدی گفت: سرشماری گونه های جانوری، دو بار در سال با عنوان های تابستانه و زمستانه انجام می شود.


وی افزود: سرشماری حیات وحش اصلی ترین اقدام اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در راستای مدیریت حیات وحش در مناطق تحت حفاظت است.


احمدی، هدف از انجام سرشماری را سنجش حداقل جمعیت موجود علفخواران شاخص، ترکیب جنسی و سنی گونه ها، وضعیت زیستگاه ها، کمبودها و نارسایی های موجود، عوامل تهدید حیات وحش، مقایسه میزان جمعیت و تنوع پستانداران، ارائه راهکارهای بهبود مدیریت و بطور کلی پایش مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و اظهار داشت: امسال نیز مانند سال های گذشته سرشماری تابستانه گونه های جانوری در این استان از 27 مرداد تا 30 شهریور با تلاش ماموران اجرایی مستقر در مناطق حفاظت شده استان چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل انجام شد.


وی تصریح کرد: این سرشماری شامل پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، مناطق حفاظت شده شیدا، سبزکوه و قیصری می شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری افزود: گونه هایی که دارای ارزش اقتصادی هستند از حساسیت و اولویت بیشتری برخوردارند.


احمدی گفت: در حال حاضر جهت تعیین جمعیت علفخواران شاخص در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از روش سنتی، مشاهده مستقیم از طریق پیمایش های خطی استفاده می شود.


وی گفت: جمعیت قوچ و میش در تابستان 93 نسبت به میانگین 4 سال قبل از آن 7 درصد رشد، و جمعیت کل و بز نسبت به میانگین 4 سال قبل از آن 2 درصد رشد را نشان می دهد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.