شهرکرد؛

موزه باستان‌شناسی شهرکرد جابه‌جا نمی‌شود

با پرداخت بدهی‌های موزه باستان‌شناسی شهرکرد به اوقاف و امور خیریه تا تکمیل پروژه موزه بزرگ شهرکرد، موزه باستان‌شناسی جابه‌جا نخواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، در روزهای اخیر در استان چهارمحال و بختیاری بحث‌های زیادی در راستای جابه‌جایی وسایل موزه باستان‌شناسی شهرکرد به گوش می‌رسید که مهم‌ترین دلیل آن کافی نبودن اعتبارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان عنوان شده بود.

در هر صورت باید اعلام کنیم که موزه باستان‌شناسی شهرکرد به عنوان نخستین موزه تخصصی این استان در سال 82 افتتاح شد که در آن اشیائی از هزاره ششم قبل از میلاد تا دوران قاجار نگهداری می‌شود که در روزهای گذشته خبرهای ناخوشایندی از جابه‌جایی این موزه و انتقال وسایل آن به نقطه‌ای دیگر به گوش می‌رسد.

برای روشن شدن موضوع گفت‌وگوی کوتاهی را با سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری داشته‌ایم که این مسائل را به نحو ذیل شرح داد:

مصطفی هادی‌پور گفت: با توجه به مشکلات موزه باستان‌شناسی شهرکرد(حمام پرهیزگار) وجود داشت و همچنین تردد زیاد در این منطقه و کمبود اعتبارات این اداره‌کل از جمله بدهی 670 میلیون ریالی به سازمان اوقاف و امور خیریه استان از جمله دلایل مطرح شدن این مباحثی است که در روزهای اخیر به گوش می‌رسد.

وی افزود: ما برای حل این معضل مشکلاتی را با اوقاف و امور خیریه داشتیم و در نهایت مقرر شد با پرداخت بدهی‌هایمان به این سازمان ظرف ماه‌های اخیر تا تکمیل پروژه موزه بزرگ شهرکرد این موزه در محل خود باقی بماند.

در هر حال جابجایی این محل برای مردم این استان خیلی خوشایند به نظر نمی‌رسید که در چند روز اخیر مردم و برخی از ... اعتراضاتی به این مسائل داشتند که در نهایت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خودش آمد و اعتراضات مردم را شنید و تصمیم بر جابجایی این موزه را منتفی اعلام کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شهرکرد ، موزه ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.