شهردار منطقه 5 گفت: با احداث فضای سبز بدنه بزرگراه‌ها و بوستان‌های محلی و توسعه جنگل‌کاری کوهسار، سرانه فضای سبز منطقه به 27 متر مربع رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پژمان پشمچی زاده شهردار منطقه 5 با اشاره به عملکرد منطقه در توسعه فضای سبز افزود: در این راستا با احداث 6 بوستان و توسعه 250 هکتار  جنگلکاری در  مجموعه کوهسار تا پایان امسال پیش بینی می شود سرانه فضای سبز منطقه به 31 متر مربع به ازای هر نفر برسد.
 
پشمچی زاده ادامه داد: توسعه 35 هزار متر مربع طول لوله کشی و احداث 12 هزار متر مکعب  مخازن ذخیره آب برای آبیاری فضای سبز از دیگر اقدامات منطقه غرب است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به وجود 17 بازار تره بار در سطح محلات یکی از مناطق برخوردار  به لحاظ خدماتی رسانی است و بازار فردوس نیز جهت رفاه حال شهروندان مراحل اجرایی  خود را می گذراند و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
 
وی همچنین از اجرای نورپردازی پل سواره رو بزرگراه‌های شهید همت، شهید ستاری و بزرگراه محمد علی جناح، شیخ فضل ا... خبر داد و گفت: اجرای نقاشی دیواری و کاشی در بدنه بزرگراه ها از دیگر اقدامات موثر در تلطیف محیط شهری است.
 
مجتبی عبدالهی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه منطقه 5 به لحاظ برخورداری از ظرفیت های خدماتی و فضای سبز یکی از مناطق رو به توسعه پایتخت است اظهار داشت: با وجود 200 بوستان و ظرفیت‌هایی همچون کوهسار و سرانه فضای سبز منطقه به بیش از 27 متر مربع رسیده است که بیانگر توجه ویژه مدیریت منطقه در این بخش است.
 
وی با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامعه محیط زیست گفت: ترغیب شهروندان در اجرای طرح تفکیک پسماند در مبدا یکی از رویکردهای مورد توجه در حفظ محیط زیست است که طرح‌های آموزشی و همچنین افزایش غرفه ها می تواند این فرصت ها را  فراهم کند.
 
عبدالهی عملکرد مدیریت منطقه 5، در بحث تفکیک پسماند از مبدا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بازگشت 12 درصد از مواد پسماند،‌چرخه بازیافت نشانگر  تاثیر مثبت برنامه های آموزشی بازیافت در سطح محلات منطقه 5 است.

 معاون شهردار تهران در پایان احداث بازار تره بار در تمام محلات را از دیگر برنامه‌های 5 ساله دوم مدیریت شهری بر شمرد و گفت: توسعه غرفه های عرضه میوه‌های بسته بندی شده و همچنین نظارت و کنترل بر نحوه خدمات رسانی در بازارها و تامین رضایتمندی شهروندان از دیگر اولویت های مورد توجه شهرداری است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فضای سبز ، سرانه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار