ارزش دلار روز سه شنبه در بازار آسيا با افزايش همراه بود.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از توکيو ،اين افزايش پس از آن رخ داد که رئيس بانک مرکزي ژاپن اعلام کرد کاهش ارزش ين به نفع اقتصاد اين کشور خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، در معاملات صبح در بازار توکيو هر دلار در مقابل 109 مميز 15 ين معامله شد.  در بازار نيويورک هر دلار در مقابل 108 مميز 75 ين داد و ستد شد.

اين در حالي است که دلالان منتظر پايان يافتن نشست دو روزه بانک مرکزي ژاپن در عصر امروز هستند.

در همين حال، هر يورو در مقابل 137 مميز 64 ين و با کاهش در مقابل دلار با يک مميز 2618 دلار داد و ستد شد.

ارزش يورو پس از آن در مقابل دلار کاهش يافت که اعلام شد ميزان سفارشات صنعتي آلمان در ماه اوت با کاهش همراه شد که اين امر نشان دهنده مشکلاتي است که اقتصاد منطقه يورو با آن رو به روست.

هاروهيکو کورودا رئيس بانک مرکزي ژاپن در پارلمان اين کشور اعلام کرد کاهش شديد ارزش ين در مقابل  دلار در هفته هاي اخير نشانه مثبتي براي اقتصاد اين کشور محسوب مي شود.

وی گفت:« تأثير اين موضوع بسته به نوع صنعت و حجم و اندازه يک شرکت متفاوت خواهد بود. در مجموع فکر مي کنم کاهش ارزش ين که منعکس کننده پايه ها و اصول مالي و اقتصادي است براي اقتصاد ما مثبت است.»

کاهش ارزش ين سبب شده است شرکت هاي صادرکننده ژاپني از قبيل تويوتا و سوني در خارج از اين کشور رقابتي تر عمل کنند .

سرمايه گذاران پيش بيني مي کنند بانک مرکزي ژاپن پس از برگزاري نشست خود با وجود کاهش رشد اقتصادي اين کشور، از دست زدن به هر گونه اقدامي در جهت کاهش سياست هاي پولي خودداري کند.

 ارقام منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد سفارشات صنعتي در آلمان در ماه اوت با کاهش پنج و هفت دهم درصدي همراه بود.

اين رقم يک هفته پس از آن اعلام شد که ماريو دارگي رئيس بانک مرکزي اروپا از اجراي برنامه جديدي براي بهبود اقتصاد منطقه يورو خبر داد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار