رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری گفت: تذکر اول من به شهردار در خصوص عدم اجرای تبصره 18 از قانون بودجه 93 است که هزینه‌های سرمایه‌ای خود را اعلام نکرده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورای شهر رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت والده رئیس کمیسیون نظارت  حقوقی شورا و تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: تذکر اول من به شهردار تهران در خصوص تبصره 18 از قانون بودجه 93 است چرا که مطابق این تبصره شهرداری تهران موظف است در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هزینه‌های سرمایه‌ای خود را ظرف مدت دو ماه به صورت لایحه به شورای شهر ابلاغ نماید که هنوز پس از گذشت چند ماه ابلاغ نشده است.

وی موضوع دیگر را در خصوص عدم توازن شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی 70 درصد جمعیت کشور روستایی بوده و 30 درصد شهری که متاسفانه امروز این روند کاملا برعکس شده و این نشأت گرفته از توسعه نامتوازن است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری تذکر دیگر را در خصوص لایحه مدیریت شهری که هفته گذشته در دستور مجلس شورای اسلامی قرار گرفت عنوان کرد و اظهار داشت: تصویب این لایحه حاصل خواب زمستانه 15 ساله شورای عالی استان‌ها است و اگر این نهاد خود را رکن نظام و همسطح قوه مجریه و قضائیه می داند باید گزارش عملکرد خود را در این خصوص بدهد.

حافظی با بیان اینکه عدم اجرای هیچ گونه عملکردی از سوی شورای عالی استانها تنها سبب خواهد شد که هر روز یک نفر به مدیریت شهری تعرض کند گفت: این به این دلیل است که هیچ کاری نکرده‌ایم و متاسفانه شورا هر روز محدودتر و تحریف‌تر شده است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مجلس با عنایت به این موضوعات فضای لازم را ایجاد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعیاد ، قربان ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار