در دو ایالت آمریکا یک بیماری ناشناخته بین کودکان شیوع پیدا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، در دو ایالت کلرادو و ماساچوست امریکا شمار کودکانی مبتلا به یک بیماری ناشناس رو به افزایش است.

تب و ضعف در بازوها و ساق‌های ‌پا از نشانه‌های این بیماری هستند. پزشکان هنوز علت بیماری را نیافته‌اند.

شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آمریکا گزارش داد تا به حال ۱۱ کودک برای مداوا به بیمارستان کودکان ایالت کلرادو منتقل شده‌اند. همه این کودکان از بیماری ناشناخته‌ای رنج می‌برند.

به گفته یکی از پزشکان بیمارستان کودکان ایالت کلرادوی به احتمال زیاد "هفته‌ها یاماه‌ها" برای شناسایی علل این بیماری زمان لازم است.

کودکان مبتلا و اطرافیان آن‌ها به علائم گوناگون این بیماری ناشناخته اشاره می‌کنند.

مبتلایان از ضعف در بازوها یا ساق‌های پا رنج می‌برند و در چند مورد نیز همه اعضای بدن دچار درد شده‌اند. در این بیماری همچنین سیستم عصبی کودکان دچار اختلال می‌شود و در نخاع نیز مشکلاتی بروز می‌کند.

همچنین، پزشکان بیمارستان کودکان بوستون گزارش دادند، چهار کودک در ایالت ماساچوست که علایم مشابهی را داشتند، برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مادر یکی از کودکان مبتلا گفته است که بیماری ابتدا با سرفه آغاز شد و سپس تب شدیدی کودک را فرا گرفت. مادر دخترش را نزد پزشک برد، اما پزشک پس از آزمایش گفته است در خون کودک هیچ عامل نگران‌کننده‌ای دیده نمی‌شود و کودک باید در خانه استراحت کند.

اما یک روز پس از آن کودک گفت که در بازوها احساس ضعف می‌کند. مادر نخست فکر کرد که دختر او درباره بیماری بزرگ‌نمایی می‌کند. او پس از گذشت دو هفته سرانجام دخترش را به بیمارستان منتقل کرده است.

در بدن برخی کودکان در امریکا در هفته‌های اخیر آنتروویروس "دی ۶۸" پیدا شده است. مشکلات مجاری تنفسی، تب و ضایعات پوستی از نشانه‌های بیماری ناشی از این ویروس هستند. این ویروس اما در کودکان بستری‌شده در بیمارستان‌های کلرادو و بوستون مشاهده نشده است.

اداره بهداشت فدرال امریکا روز چهارشنبه ۵۰۰ مورد بیماری مجاری تنفسی در ۴۲ ایالت این کشور را تائید کرد که آنتروویروس "دی ۶۸" عامل آن‌ها بوده است.

این ویروس به صورت گسترده در امریکا پخش شده است و بر پایه اطلاعات اداره بهداشت فدرال، سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر در این کشور به بیماری‌های ناشی از آن مبتلا می‌شوند.

"ساموئل دومینگز"، پزشک بیمارستان کودکان ایالت کلرادوی امریکا، درباره وضعیت کودکان مبتلا به بیماری ناشناخته می‌گوید وضعیت آن‌ها باثبات است، "اما نشان محسوسی از بهبودی در آن‌ها دیده نمی‌شود."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار