کشف انواع مواد مخدر در استان یزد 4 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران يزد؛ فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در بحث جرائم مواد مخدر نیز در سال جاری شاهد افزایش چهار درصدی کشف انواع مواد مخدر و نیز افزایش چهار درصدی دستگیرشدگان در رابطه با این جرائم در استان بوده‎‎ایم.

سرهنگ کاکاوندهمچنین از افزایش بیش از دو درصدی کشف سرقت‏‏های اتفاق افتاده در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: که با تلاش نیروی انتظامی استان تا پایان سال کاهش میزان سرقت و افزایش کشفیات در این بخش باشیم.

وی با اشاره به کاهش یک درصدی جرائم سرقت استان در سال‏‏جاری افزود: این کاهش در مورد سرقت‎‎های مهم 11 درصد است.

کاکاوند با اشاره به طرح‎‎های پلیس در رابطه با ایجاد امنیت بیشتر در استان، به اجرای طرح پاکسازی در مناطق آلوده استان اشاره کرد و گفت: این مرحله از محلات آلوده مرکز استان آغاز و تا پایان سال در دیگر شهرستان‎‎های استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی کشف جرائم سایبری در استان، از پیش دستی پلیس فتای استان در مورد کشف یک مورد کلاهبرداری از 30 فقره اطلاعات بانکی در یکی از کافی‎‎نت‎‎های استان و دستگیری متهم پرونده که قصد سرقت اینترنتی از 120 فقره اطلاعات بانکی مشتریان را داشت، خبر داد.

کاکاوند در ادامه عنوان کرد: نیروی انتظامی استان در سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در کشف سلاح و مهمات با رشد 54 درصدی مواجه بوده است و در بحث برخورد با واحدهای صنفی متخلف به ویژه کافی‏‏شاپ‏‏ها و قهوه‎‎خانه‎‎ها نیز شاهد افزایش 120 درصدی برخوردها بوده است.

وی همچنین از افزایش 55 درصدی دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در استان در سال جاری خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان به دریافت بیش از 154 هزار تماس شهروندان از طریق شماره تلفن 110 فوریت‎‎های پلیسی اشاره کرد و گفت: عمده این تماس‏‏ها در رابطه با وظیفه ذاتی پلیس بوده که در این موارد رسیدگی‎‎های مناسبی صورت گرفته است.

وی در حوزه ترافیک درون شهری و برون شهری پلیس راهنمایی و رانندگی به کاهش چهار درصدی تصادفات در استان اشاره کرد و گفت: البته یک سری مشکلات در حوزه درون شهری وجود دارد که در حال پیگیری برای تامین زیرساخت‎‎ها و اقدامات مربوطه برای کاهش تصادفات و نیز کاهش نگرانی شهروندان در این رابطه هستیم.

کاکوند در ادامه با اشاره به نقش بسیار موثر رسانه‎‎ها در ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان، وضعیت کنونی را حاصل تعامل مردم، رسانه‎‎ها و مدیران دستگاه‎‎های دخیل در امر تامین امنیت دانست.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.