چهار مستند صنعتی و مهندسی « انسان ، علم صنعت » ، « دنیای صنعت » ، « پل سازان » و « ابرکشتی ها » سه شنبه این هفته ، 15 مهر ماه از شبکه مستند پخش می شوند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مجموعه مستند « انسان ، علم ، صنعت » به تهیه کنندگی علیرضا پاک آزاد در 90 قسمت بیست دقیقه ای در شبکه مستند سیما تولید شد ه است و هر شب ساعت 20 پخش می شود. در این مستند ضمن به تصویر کشیدن جدیدترین دستاوردهای علمی و صنعتی ایران با کارشناسان این حوزه نیز گفت و گو می شود و با کمک ویدئو گرافیک عملکرد و کاربرد هر دستاورد را به زبان ساده برای مخاطبان توضیح می دهد.

« دنیای صنعت » نیز مجموعه ای از برنامه های علمی  و مهندسی است که به بررسی اختراعات و شگفتی های دنیای صنعت  می پردازد .دراین مستند جانی اسمیت ، به بزرگترین کارخانه های دنیا سفر می کند تا تجربه شخصی خود را از هر دستاورد صنعتی در جهان به ثبت برساند. این مستند نیز ساعت 22 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

 همچنین  قسمتی دیگر ازمجموعه مستند « ابرکشتی ها» با هدف معرفی بزرگترین اقیانوس پیماهای جهان در هفت قسمت از شبکه مستند سیما پخش می شود. این مجموعه ضمن معرفی ابر باربرها و کشتی های تجاری غول آسای جهان ، سعی دارد از نگاهی نو دنیای درون این کشتی ها را از کاربری اقتصادی گرفته تا نوع غذاهای آشپزخانه شان به تصویر بکشد و برای اولین بار به کاربرد سیستم های ربات های رایانه ای در تحویل و تخلیه بار ، ابرباربرهای فوق سریع ، موتورهای عجیب و سیستم های فوق حرفه ای ایمنی و نحوه خدمات رسانی با تعداد محدود خدمه می پردازد.

« ابرکشتی ها » سه شنبه ، ساعت 16 و به مدت 45 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.
قسمت آخر مجموعه علمی مهندسی «پل سازان» نیز ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود.  این مجموعه 8 قسمتی درباره مهندسانی است که باید مطمئن باشند سازه های شگفت انگیز نوین امروز همچون گذشته در برابر حوادث آسیب پذیر نخواهند بود. آنها به محل رویداد این حوادث باز می گردند و آنها را بررسی می کنند همچون یک کارگاه در صحنه ی جرم. اشتباهات گذشته تحلیل شده و از فن آوری های جدید برای مقابله با کانال های گذشته استفاده می‌شود. هریک از پل های بزرگ در حال ساخت با تجربه های حوادث گذشته بنا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، علم ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار