مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی، عدم بیمه مزارع را در شرایط اقلیمی که عمدتا با حوادث طبیعی نظیر خشکسالی و سیل و.. روبرو است را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر تنها یک سوم مزارع پنبه استان سمنان بیمه‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛امیر رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 2هزار و 830 هکتار از اراضی این استان زیر کشت پنبه است، اظهار کرد: از این مجموع 982هکتار تحت پوشش بیمه‌اند.
 
وی‌ به انواع پنبه کشت شده اشاره کرد و گفت: ارقام پنبه ورامینی، ساحل، خرداد‌ و چند رقم پنبه خارجی از جمله ارقام کشت شده پنبه در کشورند.
 
مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان با بیان اینکه پنبه‌کاران شهرستان‌های گرمسار و آرادان از بذور مختلف استفاده می‌کنند، یادآور شد: عمده پنبه کشت شده در مزارع این استان از نوع "ورامینی" است.
 
رضوی‌ با بیان اینکه کار برداشت پنبه از مزارع استان از آبان ماه آغاز و در آذرماه به پایان می‌رسد، افزود: امسال پیش بینی می‌شود از هر هکتار سطح زیرکشت پنبه در استان‌ 2 تا 2.5 تن پنبه برداشت شود.
 
وی با اشاره به خد‌مات ارایه شده از سوی جهادکشاورزی استان به پنبه کاران به توزیع نزدیک به 60 تن بذور پنبه در بین کشاورزان اشاره و تصریح کرد: جهادکشاورزی استان در طول سال زراعی، بذور مورد نیاز کشاورزان را در اختیار آنها قرار داده، ضمن اینکه در همین ارتباط با 1548 پیمانکار قرارداد منعقد شده است.
 
مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به وقوع خشکسالی‌های متوالی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی‌های پی در پی در تولید پنبه نیز تاثیر داشته، لذا طی یکی دو سال اخیر تولید پنبه در استان با کاهش جزیی محصول روبرو بوده است.
 
منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بیمه ، پنبه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.