مدیرکل محیط زیست استان کردستان گفت: تا کنون مجوز نهایی برای ساخت کارخانه سیمان مریوان و سد بلبر سروآباد صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عبدالوحید ریاضی فر مدیرکل محیط زیست استان کردستان گفت : مکانی که در ابتدای کار برای احداث کارخانه سیمان مریوان در نظر گرفته شده بود با ضوابط استقرار صنایع مصوبه هیات وزیران مغایرت داشت، بنابراین هنوز به مرحله گزارش ارزیابی نرسیده است و در ابتدا باید محل ساخت آن تغییر کند.
 
وی گفت: در رابطه با سد بلبر نیز هنوز اطلاعاتی مبنی بر گزارش ارزیابی به دست ما نرسیده است و دریافت مجوز پس از این گزارشات امکان پذیر خواهد بود.
 
ریاضی فر در بخش دیگری از سخنان خود کمبود محیط بان برای حفاظت فیزیکی را یکی از مشکلات اداره حفاظت از محیط زیست کردستان دانست و گفت: در حالی که طبق استاندارد بین المللی برای تا دو هزار هکتار یک محیط بان نیاز است اما در کردستان برای هر 40 هزار هکتار، یک محیط بان مشغول به فعالیت است.
 
وی با بیان اینکه چارت اداره کل محیط زیست استان کردستان از 120 نفر به 430 نفر افزایش یافته است، افزود: 102 نفر از استخدامی های اخیر اداره کل منتظر انجام امور در استانداری کردستان هستند که 70 نفر از آنها محیط بان است.
 
ریاضی فر با اشاره به اینکه اگر این محیط بانان مشغول به کار شوند بخش زیادی از کمبودها جبران می شود، اظهار کرد: قول داده اند تا آخر سال کارهای اداری این استخدام ها انجام شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار