شب گذشته 354 نماینده مجلس امریکا در نامه ای خطاب به جان کری از عدم همکاری ایران با آزانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسان آن ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از فارنافرز؛شب گذشته 354 نماینده مجلس امریکا در نامه ای خطاب به جان کری از عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسان آن ابراز نگرانی کردند.

این ابراز نگرانی از آن جا ناشی می شود که ایران و پنج بعلاوه یک در گفت و گوهای اخیر خود در نیویورک به نتیجه نرسیدند.

همچنین گزارش آژانس در هفته های اخیر مدعی شده بود ایران در بعضی موارد با این نهاد همکاری نمی کند.

نمایندگان امضا کننده این نامه مدعی شده اند که مایل نبودن ایران برای آشکار سازی همه ابعاد برنامه هسته ای خود ، یک آزمایش برای ایران و نیات این کشور برای رسیدن به توافق جامع است.

در این نامه همچنین به مقاله چند روز قبل کری اشاره شده است و نمایندگان مدعی شده اند که اگر ایران از ورود بازرسان آژانس به داخل تاسیسات هسته ای خود جلوگیری کند ، به این معناست که ایران چیزی برای پنهان کردن دارد.

در این نامه که جان بینر رئیس مجلس آمریکا هم آن را امضا کرده است به گزارش اخیر آژانس اشاره می شود . در گزارش مذکور ادعا شده بود در ابعاد تحقیقاتی برنامه هسته ای خود به دنبال برخی وسایل انفجاری نیز بوده است.

آنها بر مذاکره برای رسیدن به توافق نیز تاکید کرده اند و از کری خواسته اند بر نحوه همکاری ایران با آژانس نظارت دقیق داش باشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار