دولت دست وزارت ورزش را برای توسعه اماکن ورزشی باز گذاشت

هیأت وزیران در راستای تسریع در توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و ایجاد نشاط در جامعه، وزارت ورزش و جوانان را از شمول ماده 56 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مستثنی کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیأت وزیران در راستای تسریع در توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و ایجاد نشاط در جامعه، وزارت ورزش و جوانان را از شمول ماده 56 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مستثنی کرد.
 
در ماده 56 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه آمده است: «به منظور حذف تشکیلات موازی، تمرکز ساخت و ساز ساختمان‌های دولتی و عمومی قوه مجریه، ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و نیز لزوم رعایت مقررات و ضوابط و استانداردها، دولت موظف است امور برنامه‌ریزی، مطالعه، طراحی و اجرای ساختمان‌های مزبور را در وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان مجری ساختمان ها، تأسیسات دولتی و عمومی) متمرکز نماید.
 
وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و اطلاعات، نیروهای مسلح، سازمان انرژی اتمی و مواردی که به پیشنهاد معاونت به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، از شمول این حکم مستثنی است.معاونت توسعه و سرمایة انسانی موظف است تا پایان سال اول برنامه نسبت به اصلاح ساختار دستگاههایی که به ساخت و ساز ساختمانهای عمومی دولتی می‌پردازند، اقدام نماید.»
 
متن کامل مصوبه هیئت دولت به شرح ذیل است:
 
هیأت وزیران در جلسه 2 مهرماه 1393 به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد ماده 56 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1389- تصویب کرد: وزارت ورزش و جوانان از شمول ماده 56 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مستثنی می‌شود.
 
این مصوبه در تاریخ 5 مهرماه 1393 از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۰:۱۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۳
خوشبختانه کارشناسان خوبی در بخش مهندسی ورزش در کشور وجود دارد امیدوارم مسئولان ورزش در توسعه زیر ساخت ورزشی از دانش این افراد استفاده کنند و همچنین سازمان استانداردبخش مستقلی برای استانداردهای تجهیزات ورزشی راه اندازی کند
آخرین اخبار