اراک؛

فقر فرهنگی و مالی کودکان را به کار در خیابان مجبور می‌کند

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: اکثر کودکان کار، دارای پدر و مادر هستند اما، به علت فقر فرهنگ و فقر مالی کار می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،آذردخت همتا، در خصوص پوشش تحصیلی کودکانی که دارای تمکن مالی نیستند، گفت: در برخی خانواده‌ها به دلایل گوناگون مانند ازکارافتادگی، طلاق یا فوت پدر، مادر سرپرست خانواده است.

وی گفت: اگر این خانواده‌ها در این شرایط تحت پوشش هیچ ارگان و سازمانی نباشد، بهزیستی علاوه بر مستمری ماهیانه بخشی از هزینه تحصیل این کودکان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کودکان دیگری هستند که تحت حضانت سازمان هستند و در مراکز بهزیستی زندگی می‌کنند و بعضی از آن‌ها به مدارس غیرانتفاعی رفته و حمایت مالی و تحصیلی می‌شوند، در خصوص کودکانی که تحت تکفل اقوام نسبی و سببی هستند، اظهار کرد: بعضی از این کودکان به دلیل عدم وجود والدین مؤثر و یا فوت والدین نزد اقوام نسبی و سببی خود زندگی کرده و بهزیستی ضمن مشاوره با اقوام این کودکان هزینه نگهداری و همچنین هزینه تحصیل آنها را نیز می‌پردازد.

وی با تأکید بر اینکه همه کودکان دارای بیمه خدمات درمانی هستند و حمایت درمانی می‌شوند، افزود: کودکان خیابانی نیز به علت اینکه خانواده مؤثری ندارند، در خیابان رشد و زندگی می‌کنند. این کودکان بعد از اینکه شناسایی شوند، آموزش می‌بینند و زمانی که آمادگی پیدا کردند، نزد اقوام یا در مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان افزود: اکثر کودکانی که در خیابان‌ها دیده می‌شوند کودکان کار و دارای پدر و مادر هستند اما، به علت فقر فرهنگ و فقر مالی به کار مشغولند و بهزیستی این کودکان را ساماندهی و آنها را حمایت مادی و معنوی می‌کند.

وی بیان کرد: از مهرماه سال گذشته و براساس مصوبه هیئت دولت، اداره فنی و حرفه‌ای موظف شده به کودکان خیابانی خدمات رایگان ارائه دهد اما، در ایام تحصیل این امکان وجود نداشت و خوشبختانه این کودکان در تابستان دوره دیده‌اند و اکنون در مرحله آزمون مهارت‌ها هستند.

همتا گفت: قشر دیگری از کودکان نیز در مهدهای کودک هستند و سازمان بخشی از شهریه کودکانی که نیازمند بوده و از قشر کم درآمد هستند را پرداخت می‌کند.

‌انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: اراک ، فقر ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.