رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد:

70 درصد از واحدهای کم دوام مقاوم سازی می‌شود/ جبران کمبود 500 واحد مسکن روستایی در سالهای آتی

تا افق 1405 با طرح بهسازی مسکن روستایی 70 درصد از واحدهای کم دوام مقاوم سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسکن روستایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: به دلیل مرمت و بهسازی مسکن روستایی و افزایش مقاومت آن در برابر خطرات احتمالی طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تدوین شد.

وی در ادامه افزود: طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سالهای گذشته شروع شد و در این طرح مقرر شد سالیانه 120 هزار واحد مسکونی را بهسازی و نوسازی نماییم.

وی در ادامه افزود: این طرح در سال 84 فعالیت‌ خود را آغاز کرد و تا امسال نیز ادامه پیدا کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر سهمیه و اعتبارات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی به ما ابلاغ نشده است گفت : ما در این دو سال از سهمیه‌های سال های قبل استفاده کرده‌ایم و توانستیم ساخت سالیانه 200 هزار واحد مسکونی را به سرانجام برسانیم.

تابش در ادامه تصریح کرد: در جلساتی که با هیئت دولت داشته‌ایم تمامی گزارشات بهسازی و نوسازی به آنها اعلام گردید و در این جلسه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از طرح بهسازی و مسکن روستایی ما استقبال کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: رئیس بانک مرکزی نیز گزارشات مفصلی از فعالیت‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و تسهیلاتی که در سکونت‌گاه ها و بهبود کیفیت زندگی مردم دارد و همچنین اثراتی که در جلوگیری از تخریب واحدهای مسکونی روستایی دارد به هیئت دولت ارائه کرده است.

تابش با بیان اینکه تا کنون  1میلیون و 628 هزار واحد مسکونی روستایی عقد قرار داد شده است گفت: از این تعداد 1 میلیون 422 هزار واحد مسکونی روستایی به اتمام رسیده و مردم در آنجا ساکن هستند.

تابش در ادامه افزود: تا کنون بیش 12 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات با سود 5 درصد برای نوسازی واحدهای مسکن روستایی ارائه شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سقف تسهیلات در گذشته 12 میلیون تومان بوده است گفت: با موافقت هیئت دولت و بانک مرکزی این تسهیلات به 15 میلیون تومان با سود 5 درصد افزایش یافته است و بودجه آن در دولت پیش بینی شده است.

تابش به تضامینی که با کار در پی این تسهیلات از مردم دریافت می‌کند اشاره کرد و گفت: برای تسهیلات مسکن روستایی سفته‌های زنجیره‌ای دریافت می‌کنند به این صورت که سه خانواری که فاقد سند مالیکت هستند به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و هر یک ضامن دیگری می‌شود.

تابش در ادامه ظرف 15 روز آینده کار توسط بانک مرکز ی انجام می‌شود ودر سال 1405 نیز ادامه پیدا می‌کند و سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و بهسازی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه افزود: در حال حاضر 500 هزار واحد مسکن روستایی کمبود داریم که با ادامه این طرح این کمبود جبران می شود و نیاز مسکن ناشی از افزایش خانوارها تامین می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه اظهار داشت: تا پایان سال 1405 ، 70 درصد از واحدهای کم دوام و بی‌دوام به شکل کامل بهسازی و نوسازی می‌شود.

تابش در ادامه توضیح داد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار تعداد واحدهای مسکن روستایی 5 میلیون 173 هزار و احد  در سال 90 بوده است که در سال 93 به 5 میلیون 890 هزار واحد رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه طرح جامع مسکن است که در آن بخش مسکن روستایی را به اتمام رسانده‌ایم و کلیات این طرح را ارائه کرده‌ایم.

تابش در ادامه خاطر نشان کرد: در طرح‌ جامع مصوبه‌ای که از دولت گرفته‌ایم در راستای تکمیل طرح جامع مسکن روستایی است و با حرکت آگاهانه و با یک شتاب مناسب با وضعیت اقتصادی روستاها این طرح را به پایان می‌رسانیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهسازی ، نوسازی ، مقاوم ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار