اولی هاینونن، معاون پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از اعضای کادر علمی دانشگاه هاروارد آمریکا، می‌گوید به رغم دشواری‌های فنی و سیاسی در گفت‌وگوهای اتمی، سرانجام، توافق همه‌جانبه بدست خواهد آمد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران اولی هاینونن، معاون پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از اعضای کادر علمی دانشگاه هاروارد آمریکا، در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید به رغم دشواری‌های فنی و سیاسی در گفت‌وگوهای اتمی، سرانجام، توافق همه‌جانبه بدست خواهد آمد.

این عضو هیات علمی دانشکده کندی در دانشگاه هاروارد می‌گوید: روزی توافق اتمی صورت خواهد گرفت؛ پرسش این است که کدامیک از طرف‌ها بر سر خواست‌ها و شرط‌های خود پافشاری خواهد کرد؟ ولی در هر صورت توافق بدست خواهد آمد چرا که نمی‌توان برای همیشه به وضع موجود ادامه داد. لازم است که موازنه‌ای [بین خواست‌ها و شرایط دو طرف] برقرار شود و این نکته است که [در حال حاضر] مشکل‌آفرین شده. باید دید شرایط و قید و بندهای توافق که برای غرب پذیرفتنی باشند، کدامند؟

این مقام پیشین آژانس می‌گوید: این امر ممکن است که به یک روند طولانی تبدیل شود و توافق اقدام مشترک به سال آینده هم کشیده شود، ولی در یک نقطه، توافق سرانجام بدست خواهد آمد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار