رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: 20 هکتار از مراتع مشجر منطقه ذخیره‌گاه جنگلی داغباشی سمیرم در آتش سوخت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی حسین بهرامیان از حادثه آتش‌سوزی ظهر امروز در ذخیره‌گاه جنگلی داغباش خبر داد و اظهار کرد: به دلیل بی‌احتیاطی گروهی گردشگر در ذخیره‌گاه جنگلی داغباشی، 20 هکتار از گونه‌های مرتعی این منطقه در آتش سوخت.

وی از دستگیری افراد متخلف و ارجاع آنها به دستگاه قضایی خبر داد و افزود: کمبود امکانات و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی سمیرم از جمله مشکلات عمده منابع طبیعی سمیرم در راستای حفاظت از گونه مرتعی شهرستان که با آن درگیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم از وجود سه ذخیره‌گاه جنگلی در سمیرم به مساحت بیش از 2 هزار هکتار خبر داد و تصریح کرد: ذخیره‌گاه جنگلی منطقه داغباشی، تنگ خشک و چالقفای سمیرم از جمله ذخیره‌گاه‌های جنگلی این شهرستان است که وسیع‌ترین آن ذخیره‌گاه جنگلی تنگ خشک است.

وی خاطر نشان کرد: ذخیره‌‌گاه‌های جنگلی محل وجود گونه‌های درختان نادر جنگلی و مرتعی است که این اداره به منظور حفاظت از این گونه‌ها اقدام به ایجاد کمربند حفاظتی کرده است و از اهمیت ویژه‌ای در تکثیر و رشد گونه‌های نادر درختان جنگلی و مرتعی برخوردار هستند.

شهرستان سمیرم با 455 هزار هکتار عرصه ملی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 60 درصد مراتع مطلوب استان اصفهان در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، حریق ، داغباشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.