معرفی جشنواره فیلم مقاومت جایگزینی برای جشنواره فجر توسط بی بی سی فارسی

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به اذعان بسیاری از کارشناسان و سینماگران، گسترده‌تر از دوره‌های گذشته و در تراز بین‌المللی و با حضور چشمگیر سینماگران و شخصیت‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ بسیاری از شخصیت‌ها و سینماگران در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای به کیفیت بالا و برنامه‌ریزی گسترده جشنواره سیزدهم اشاره و بر لزوم حمایت ویژه از این جشنواره طی سال‌های آتی تاکید کردند. این در حالی است که رسانه‌های ضد انقلاب نیز که تاکنون سعی داشتند این جشنواره خبرساز را بایکوت خبری کنند، در دقیقه 90 تاب نیاوردند و دست به قلم شدند.
 
نمونه اخیر این مورد مربوط به سایت بی‌بی‌سی‌ فارسی است که در تحلیلی این جشنواره را جایگزینی برای جشنواره فیلم فجر معرفی کرده و نوشته است: «فشارهای بی‌سابقه برای بودجه بیشتر طی چند ماه اخیر، همزمان بود با انتقادات گسترده از طرف بانیان این جشنواره ]مقاومت[ نسبت به جشنواره فجر و زمزمه‌هایی برای مطرح شدن جشنواره مقاومت به عنوان جایگزینی برای این جشنواره را نیز همراه داشت.
 
بی‌بی‌سی‌ فارسی در این گزارش تحلیلی به بازتاب گسترده جشنواره فیلم مقاومت در سطح دنیا و معرفی این جشنواره به عنوان جشنواره‌ای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی اشاره می‌کند و سعی دارد این جشنواره را جشنواره اصولگرایان و در مقابل دولت حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم معرفی کند. بی‌بی‌سی در این زمینه می‌نویسد: «جشنواره مقاومت را - درکنار رویدادهایی مانند جشنواره فیلم عمار و کنفرانس‌‌های هالیوودیسم و افق نو- می‌توان بخشی از پروژه فرهنگی دانست که اصولگرایان برای رونق بخشیدن به بازار هنر انقلابی و حذف سینماگران مستقل از مدتها پیش کلید زده‌اند، پروژه‌ای که به نظر می‌رسد پس از روی کار آمدن دولت جدید و روادارتر شدن سیاست‌های سازمان سینمایی، با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.»
 
آن‌طور که پیداست سایت ضد انقلاب بی‌بی‌سی فارسی، علی‌‌رغم همه تلاشی که در جهت در تقابل قرار دادن سیاست‌های برگزارکنندگان این جشنواره با سیاست‌های فرهنگی و سینمایی دولت یازدهم و منتسب کردن این جشنواره به حزبی خاص دارد، متوجه گستردگی و اهمیت جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سطح دنیا شده است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.