"ابراهیم حاتمی‌کیا" در اختتامیه جشنواره مقاومت:

انشاالله رسوا شوند کسانی که خون‌های شهدا را نمی‌بینند

حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت گفت: انشاا... رسوا شوند کسانی که خونهای شهدا را نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم حاتمی کیا که امشب در اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، جایزه های بهترین فیلم و فیلمنامه را برای فیم "چ " دریافت کرد؛ سخنانی را درباره جشنواره مقاومت و فجر بیان کرد: من قصدم نبود در این جشنوراه صحبت کنم اما بی ادبی بود اگر نمی آمدم، چون فضا را صمیمی و خودمانی می دانم و پای خانواده شهدا را میبوسم.

وی ادامه داد: به نظر من نباید بین جشنواره فیلم فجر و جشنواره مقاومت فرقی باشد چون نگاه ها، نگاه به غایت ها و ایده آل ها است.

حاتمی کیا اظهار داشت: من از آقایان وزیر، رئیس جمهور و مسئولین انتظار دارم تا نظرشان را به این نگاه به صراحت اعلام کنند زیرا اینجا جشنواره مقاومت است و رنگ و بوی آن مشخص است و از خدا می خواهم به من این قدرت را بدهد تا به این نگاه ها بی اعتنا نباشم.

وی گفت: من توقع دارم از کسانی که در جنگ بودند مثل آقای ایوبی اگر نظری در این زمینه دارند عنوان کنند و نگاهشان را مشخص کنند.

حاتمی‌کیا در ادامه اظهار داشت: عزیزکرده‌ای حرف‌هایی زده و شهدا را از افرادی دانسته که قربانی جنگ هستند که من از قبل رخ‌دادن چنین اتفاقی را می‌دانستم و می‌دانستم که یک جریانی است که به جنگ بی‌اعتناست.

این کارگردان خطاب به معاون وقت سینمایی ارشاد گفت: آقای بهشتی! شما در آن زمان مرا به جنوب و ایشان [کیارستمی] را به شمال راهی کردید، ما می‌دانیم که ایشان عزیزکرده جشنواره‌ها هستند، الحمدلله. همیشه هم پرچم ایران را در جشنواره‌ها بالا بردند که باز هم الحمدلله.

وی افزود: جناب آقای حسین حقیقی مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی به یاد دارید که من برای فیلمی نزد شما آمدم و گریه کردم و گفتم که این فیلم نباید به خارج از کشور برود و آنچه که الان رخ داده است، میزان را به دست بچه‌ها می‌دهد.

حاتمی‌کیا خطاب به فیلمسازان عرصه دفاع مقدس و مقاومت عنوان کرد: برادران! آن‌هایی که به قصدی آمده‌اید که فکر می‌کنید باید چیزهایی را بگویید که دیده‌اید؛ الان آقای عزیزی شهدا را نمی‌بیند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: من مطمئنم در دولتی حرف می زنم که در آن نفاق است و انشاا... رسوا شوند کسانی که این خونها را نمی‌بینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
معبری از نور
۰۹:۰۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
خدا حفظتون کنه آقای حاتمی کیا ، انشاء الله که موفق باشین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
انشاالله اونایی رسوا خواهند شده که بخاطر پول تاریخ جنگ را عوض میکنن و اون طور که به مذاق بعضیا خوش میاد فیلم میسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
انشالله خدا چنین افراد با معرفت و قدرشناسی رو حفظ کنه
-
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
من که عاشق فیلهای حاتمی کیام وشخص خودشا خیلی دوست دارم اصلا از مسیر اصلیش منحرف نشده اصلا قیافه وصداش که جنگ را روایت میکنه به ادم ارامس میده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۴۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
خون شهدارامیبینندوازش نردبان ساختن برای خیانت ورسیدن به قدرت وثروت!!!
Iran (Islamic Republic of)
هوشیار
۱۴:۵۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
بله انشاالله رسوا شوند کسانی که خونشهدا را نمی بینند. . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
سلام آقاي حاتمي كياي عزيز
خاطرت پيش ملت مخصوصوا خانواده هاي دلسوخته ي مثل خودتون خيلي خيلي عزيزه
ما هم به دعاي شما آمين مي گوئيم
خدا رسوا و لعنت كند دست اندر كاران بي لياقتي كه خون و اهداف و نيت شهدا را ناديده و پايمال مي كنند ...
آقاي حاتمي كيا يادتون نرود كه خا به پيامبرش در آيه 112 سوره مباركه هود فرمود:
" فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلاَ تَطْغَوْاْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ" "پس همان گونه كه دستور يافته ‏اى ايستادگى كن و هر كه با تو توبه كرده [نيز چنين كند] و طغيان مكنيد كه او به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست "

در آيه 15 شوري هم فرمود :
" فَلِذَلِكَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ وَقُلْ آمَنتُ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ مِن كِتَابٍ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَكُمُ اللَّهُ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ لَا حُجَّةَ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ اللَّهُ يَجْمَعُ بَيْنَنَا وَإِلَيْهِ الْمَصِيرُ "
"بنابراين به دعوت پرداز و همان گونه كه مامورى ايستادگى كن و هوسهاى آنان را پيروى مكن و بگو به هر كتابى كه خدا نازل كرده است ايمان آوردم و مامور شدم كه ميان شما عدالت كنم خدا پروردگار ما و پروردگار شماست اعمال ما از آن ما و اعمال شما از آن شماست ميان ما و شما خصومتى نيست‏خدا ميان ما را جمع مى‏كند و فرجام به سوى اوست "

و البته در سوره عصر هم فرمود:

" إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ "

" مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده ‏اند" "
آخرین اخبار