والدین و خانواده‌ها یکی از عوامل اصلی جدا شدن و فرار فرزندان از ورزش و فعالیت بدنی هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دانشفر کارشناس طب ورزشی گفت: بهترین زمان شروع ورزش در فرزندان اواخر کودکی و نوجوانی می‌باشد و مدرسه بیشترین نقش را در این زمینه برای تشویق و کشف استعداد انها دارد چرا که بچه‌های بیشترین ساعات عمرشان را در مدرسته می‌گذرانند البته نقش والدین قابل پوشاندن نیست.

وی افزود: مطالعات علمی نشان می‌دهد یکی از عوامل اصلی که نوجوانان ورزش را رها می‌کنند والدین و خانواده‌ها هستند خانواده در پرورش و هم در اینکه استعدادشان به درستی شناخته شود نقش بسزایی دارند ممکن است کودکی از لحاظ فیزیکی مستعد ورزشهای خاصی نیست اما به اصرار والدین به آن ورزش می‌پردازد و چیزی جز دلزدگی کودک از ورزش و تلف شدن زمان به دنبال ندارد.

دکتر دانشفر اظهار داشت: اکنون والیبال در کشور طرفداران زیاد پیدا کرده و والدین فرزندانشان را برای اینکه قدشان رشد کنند کودک را با انتظارات زیاد به سمت غلط می‌برند در صورتی که بر روی قد حداکثر تا 10 سانتی‌متر بیشتر تاثیر ندارد.

متخصص طب ورزشی ادامه داد: نقش والدین به دو سمت اجباری و حمایتی پیش می‌رود والدین فرزندان را به سمت رشته‌ای که خودشان می‌خواهند سوق می دهند و با این فرصت محدودی که در اختیارمان است با یک اشتباه مربی یا والدین منجر به فرصت گردد و خیلی از استعدادها کشف نشده از بین برود.

دانشفر تصریح کرد: این موضوع خیلی اهمیت دارد که در سنین کودکی نوجوانی فرزند با دیگران مقایسه نشود چرا که هر کس استعداد خودش را دارد و در راستای استعدادشان باید پیش رفت.

وی در خصوص بهترین سن ورزش حرفه‌ای گفت: در دختران از 12 سالگی و در پسران کمی دیرتر بهتر است ورزش بیشتر جنبه سرگرمی داشته باشد چون فشار روحی و روانی زیادی به کودکان و نوجوانان وارد می‌کند مانند رژیم غذایی که فشار خیلی زیادی به فرد وارد می‌کند اجبار فرزندان در سن رشد فاجعه‌بار است.

دانشفر بیان داشت: والدین و مربیان باید از کودکان و نوجوانان در مسابقات حمایت و در همه شرایط پیگیر کارهایشان باشند و آنها را به ادامه ورزش ترغیب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار