تدوین سند انرژی‌های تجدید پذیر و ارسال آن برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور استفاده از نظرات کار‌شناسی صاحبنظران مختلف در زمینه بررسی طرح‌های تحقیقاتی، پیشنهاد سرفصل‌های پژوهشی، تدوین برنامه پژوهشی سالانه و دیگر موضوعات ارجاعی، ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو از خدمات هشت کارگروه بهره می‌برد. 

گفتنی است، کارگروه‌های معین انرژی آب، انرژی باد، انرژی خورشیدی، انرژی زیست توده، انرژی زمین گرمایی، انرژی هیدروژن و پیل سوختی، کارگروه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری و کارگروه اجرایی در این ستاد با حضور متخصصان و کار‌شناسان هر حوزه به فعالیت می‌پردازند. 

همچنین، استفاده از منابع تجدید پذیر، تجهیز مراکز علمی و فناوری کشور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه، استفاده از منابع تجدیدپذیر خورشیدی، باد، زمین گرمایی، زیست توده و بایومس از جمله اقداماتی این ستاد است. 

بر اساس این گزارش، تدوین سند انرژی‌های تجدید پذیر و ارسال آن برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود که خوشبختانه تصویب این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل پایانی خود را طی می‌کند. 

لازم به ذکر است، بعد از تصویب سند کلی ستاد، اسناد زیر بخشی واحدهای دیگر تنظیم می‌شود که بوسیله آن سیاست‌گذاری و برنامه ‌ریزی بلند مدت برای بخش‌های مختلف در کشور انجام خواهد ‌شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار