مدیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد فناوری نانو گفت: محصولی که بناست در بازارهای رقابتی به فروش برسد، باید بتواند توان رقابت داشته باشد.

عماد احمدوند مدیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد فناوری نانو و سردبیر ماهنامه فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نانو گفت: برنامه‌ها و اقداماتی که ستاد نانو در این زمینه دارد، بر دو محور استوار است، یکی توانمندسازی شرکت‌ها و دیگری تسهیل مسیر صادرات است، محصولی که بناست در بازارهای رقابتی به فروش برسد، باید بتواند توان رقابت داشته باشد. 

وی ادامه داد: بعضی از مولفه‌های این رقابت شامل طراحی مناسب، داشتن استانداردهای لازم، تثبیت مالکیت و مواردی از این دست است. ما برای ارتقای این مولفه‌ها در محصولات شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو، برنامه‌های حمایتی مشخصی داریم که علاوه‌بر ارتباط دادن شرکت‌های دانش بنیان با مشاوران این حوزه‌ها، حمایت مالی برای دریافت این خدمات را هم شامل می‌شود. 

احمدوند در خصوص تسهیل صادرات گفت: یک برنامه مفصل و جامع در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین شده است که همه شرکت‌های دانش بنیان، چه نانو و چه غیر نانو، را در بر می‌گیرد. 

وی در پایان اظهار داشت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اوایل شهریور ماه امسال این برنامه را با عنوان "کریدور خدمات صادراتی محصولات دانش‌بنیان" کلید زدند. ازجمله خدماتی که به‌وسیلهٔ این کریدور برای تسهیل صادرات به شرکت‌ها ارائه می‌شود، می‌توان به خدمات نمایشگاهی، گمرکی، بیمه‌ای، بازاریابی و مشاوره مالی اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار