عبدالرضا اکبری گفت: در دوران کودکی به حرفه آتش‌نشانی علاقمندم بودم.

عبدالرضا اکبری بازیگر نقش عنایت در مجموعه "عملیات 125" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران بیان کرد: هفت مهر روز  آتش‌نشان را به همه دوستانم در آتش‌نشانی که برای نجات جان انسان ها از خود می‌گذرند، تبریک می‌گویم.

وی درخصوص اینکه قبل از ایفای نقش در سریال "عملیات 125" چقدر با این حرفه آشنا بوده، افزود: در سال‌های که قبل از اینکه در سه سری مجموعه "عملیات 125" بازی کنم یک علاقه خاصی به آتش‌نشانی داشتم چون تنها برای نجات جان افراد، از جان خودشان می‌گذرند.

وی ادامه داد: در دوران کودکی و نوجوانی وقتی که ماشین‌های آتش‌نشانی وارد محله ما می‌شدند، با دوستانم با صدای بلند فریاد می‌زدیم، برید کنار و دنبال ماشین‌ آنها می‌دویدیم.

اکبری ضمن بیان این مطلب که سه مجموعه پی در پی درخصوص حرفه آتش‌نشانی ساخته شده است، گفت: "عملیات 125" قصه آدم هایی است که برای نجات هموطنان خود با خطرات مواجه شده و از خود نیز می‌گذرند.

وی درخصوص چگونگی به کار رفتن آموزه‌های حرفه آتش‌نشانی در زندگی روزمره، اظهار داشت: در مجموعه "عملیات 125" یک حرف را همیشه به ما می گفتند که اول ایمنی بعد کار؛ ایمنی در کار باعث پیشگیری از حوادث می‌شود.

وی ادامه داد: اگر با نشتی گاز مواجه شدیم چگونه از حادثه‌ای بزرگ جلوگیری کنیم که انفاق ناگواری رخ ندهد. و یا از این دسته اتفاقات، همچون گیرکردن در آسانسور، حریق که چگونه بتوانیم از این حوادث جلوگیری کنیم. این آموزه‌ها موثر واقع می‌شود و خیلی مهم است.

اکبری تصریح کرد: آموزش پیشگیری از حوادث و بحث ایمنی در برابر حوادث صدا و سیما، مطبوعات و حتی از طریق پیامک می توان مثمر ثمر باشد.

وی بیان کرد: آتش‌نشانی حرفه سختی است؛ آمادگی جسمی و فیزیکی و همچنین روحیه‌ی بالایی می خواهد، اما به این حرفه علاقمندم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار