ساجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

فراخوان هر ساله پنتاگون و برگزیدن 10 تن از افراد مستعد دنیا/ مکرهای پشت این فراخوان و توجه به جذب نیروی ایرانی(!)

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اصلی‌ترین هدف مقامات کاخ سفید از فراخوان عمومی استخدام در پنتاگون تربیت نیروهای کارآزموده به منظور جاسوسی از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورها است.

"محمد ساجدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سابقه استخدام تعدادى نيروى جديد، به ویژه فارسی زبانان از سوی پنتاگون، گفت: دولت آمریکا هر سال و با رفراندومی عمومی 10 تن از افراد مستعد سراسر دنیا را برگزیده و به عنوان شهروند آمریکایی به آن‌ها اجازه اقامت دائم در این کشور را می‌دهد که با توجه به اهمیت همیشگی مسئله ایران برای مقامات آمریکا 2 تن از برگزیده‌ها  همواره ایرانی خواهند بود.
 
وی در رابطه با نحوه گزینش پنتاگون اظهار داشت: در ابتدا فرم‌هایی از طریق سایت پنتاگون جهت دریافت اطلاعات شخصی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد پس از بررسی کامل اطلاعات شخصی، دعوت نامه‌ای به اشخاص برگزیده داده می‌شود تا در آزمون‌ها و مصاحبه‌های حضوری شرکت کنند که تنها 2 نفر از ایران قادر به گذراندن تمامی این مراحل می‌شوند.   
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: یکی از اهداف پنتاگون از فراخوان عمومی این است که اطلاعات شخصی طیف وسیعی از شهروندان کشورهای دیگر به ویژه کشورهایی که با آن‌ها رقابت سیاسی و اقتصادی دارد، را جمع‌آوری کند تا در فرصتی مناسب از این اطلاعات علیه کشورهای مذکور بهره ببرد.
 
ساجدی با اشاره به هدف اصلی پنتاگون از اعلام فراخوان عمومی استخدام در این نهاد دولتی، گفت: اصلی‌ترین هدف مقامات کاخ سفید از فراخوان عمومی استخدام در پنتاگون تربیت نیروهای کارآزموده به منظور جاسوسی از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورهایی است که با آمریکا در مخاصمه سیاسی هستند.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: عکس العمل دستگاه امنیتی ایران در خصوص چنین اقدامات مشکوکی از سوی آمریکا به انتشار بیانیه‌ای مبنی بر محکومیت این اقدام محدود نخواهد شد و سربازان گمنام امام زمان همواره در تلاش‌اند تا هر گونه توطئه علیه امنیت کشورمان را خنثی سازند .
 
شایان ذکر است؛ در طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر سرقت آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان توسط عاملان داخلی شبکه BBC فارسی در رسانه منتشر شده که این توطئه با هوشیاری نهادهای اطلاعاتی کشورمان به ناکامی انجامید.

انتهای پیام/
برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار