رئیس سازمان هواپیمایی کشوری :

سن ناوگان هواپیمایی کشور یک سال کاهش یافت / فرودگاه تهران و تبریز رکورددار تاخیر پروازها

جهانگیریان با اشاره به اینکه سن ناوگان هواپیمایی به 21 سال رسیده است گفت: فرودگاه تبریز و تهران به دلیل فعالیت‌های عمرانی رکورددار تاخیر پروازها هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ جهانگیریان در نشست خبری خود با بیان اینکه در 5 ماهه امسال 162 هزار نشست و برخواست هواپیما داشته ایم گفت: میزان پروازهای ما امسال افزایش 9 درصدی داشته و  به طوری که در سال گذشته میزان پروازها 148 هزار مورد بود.

وی در ادامه افزود: در زمینه اعزام پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها تا کنون 20 میلیون نفر از فرودگاه‌های کشور اعزام شده‌اند این در حالی است که در  5 ماهه سال گذشته 17 میلیون نفر بوده که آمارها حاکی از رشد 16 درصدی را نشان می‌دهد.

جهانگیریان در ادامه افزود: در تمامی شاخص‌ها عملکرد پروازی ما در کشور در 5 ماهه اول امسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رشد 8.5 درصدی تعداد مسافر در پروازهای داخلی

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: از نظر تعداد مسافر درپروازهای داخلی ما رشد 8.5 درصدی را داشته‌ایم به طوریکه در 5 ماهه اول امسال تعداد مسافران 7 میلیون و 500 هزار نفر بوده در حالی که در سال گذشته 6 میلیون و 20 هزار نفر بوده است.

جهانگیریان به رشد 26.5 درصدی مسافر در پروازهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در 5 ماهه اول امسال تعداد مسافرپروازهای بین‌المللی ما 4.8 میلیون نفر بوده درحالی که در سال گذشته تعداد مسافران 3 میلیون و 790 هزار نفر بوده است.

افزایش تعدادپروازهای بین المللی در آسمان ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  با اشاره به اینکه به دلیل حوادث رخ داده در کشورهای همسایه از جمله عراق و سقوط هواپیما در کشور اوکراین و درگیری های منطقه‌ای بخشی از ترافیک پروازهای خارجی به آسمان ایران منتقل شده‌ است گفت: در دوماهه مرداد و شهریور ماه از لحاظ تعداد پروازهای عبوری آسمان ایران رشد قابل ملاحظه ای داشته و تعداد پروازها به 82 مورد رسیده است این درحالی است که در سال گذشته تعداد پروازها 67 هزار مورد بوده است.

جهانگیریان در ادامه تصریح کرد: تعداد پروازهای عبوری ما رشد 20 درصدی داشته و از مرداد ماه بیش از 900 پرواز عبوری داشته‌ایم که این دو برابر سال گذشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: اخیرا جلساتی در تهران کوآلالامپور و قاهره برگزار شده که این جلسات  نتایج مناسبی داشته که در آینده ای نزدیک تعداد پروازهای عبوری بین‌المللی از ایران افزایش یابد.

وی در ادامه به تعداد هواپیماها و صندلی‌های آماده اشاره کرد و گفت: از لحاظ تعداد هواپیما و صندلی های آماده امسال رشد چندانی نداشته‌ایم و در حال حاضر 22 هزار  صندلی فعال و 140 فروند هواپیمای فعال در ایران وجود دارد.

جهانگیریان در ادامه افزود: به دلیل تعمیرات دوره‌ای تعدادی از هواپیماها در ساعتهایی خاص زمینگیر می‌شوند و تعدادی فعال‌ می‌‌شوند بنابراین تعداد هواپیماهای فعال در بخشی از ساعات روز کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 10 وسیله پرنده وارد کشور شده است گفت: از این تعداد 3 فروند وارد عملیات شده و 500 صندلی نیز از طریق این سه فروند وارد حوزه هواپیمای کشور شده است.

تعداد پروازهای تاخیری افزایش یافت


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تعداد پروازهای تاخیری در کشور افزایش یافته است ،گفت: این تاخیرات برابر همزمان با افزایش تعداد پروازها بوده بنابراین به طور میانگین تعداد تاخیرها  رشد چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه  فرودگاه تهران و تبریز به دلیل فعالیت‌های عمرانی بیشترین میزان تاخیر را داشته‌اند گفت: میزان کل تاخیرات در سایر فرودگاه‌ها مشابه بوده ولی فرودگاه تهران و تبریز رکورد دار تاخیرها بوده‌اند.

جهانگیریان در ادامه به پروازهای حجاج در دوهفته گذشته اشاره کرد و گفت: این پروازها با پیک سفرهای تابستانی مقارن شد بنابراین ما پروازهای حجاج را در شهریور ماه به فرودگاه امام خمینی منتقل کردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سن ناوگان هواپیمایی ما از 22 سال به 21 سال کاهش یافته است گفت: تغییرات چندانی در ناوگان هواپیمایی ما صورت نگرفته و با ورود هواپیماهای با عمر پایین سن ناوگان هوایی ما به 21 سال رسید.

جهانگیریان در ادامه به متنوع سازی قیمت بلیط هواپیماها اشاره کرد و گفت: از سال 91 این طرح اجرا شد و به طور میانگین قیمت بلیط هواپیماها در برخی از ایام سال 30 درصد افزایش و در برخی از ایام 30 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه افزود: نرخ بلیط هواپیماها مسیر ثابتی داشته و تنها در برخی از ایام سال قیمتها متفاوت بود البته ما کنترلی نیز در این تغییر قیمتها داشته‌ایم.

جهانگیریان در ادامه توضیح داد: درحدود 300 شرکت هواپیمایی  و خدمات مسافر بری برای فروش بلیط مورد بازرسی قرار گرفتند و حدود 200 دفتر از سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل تخلفات اخطار گرفتند.

  مجوز 18 دفتر  مسافرتی متخلف لغو شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: حدود 16 دفتر مجوزشان تعلیق شد و 18 دفتر مجوز فعالیتشان لغو گردید.

جهانگیریان در ادامه خاطر نشان کرد : بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری هر روز در حال بازرسی هستند و قیمتهای تمامی شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌ها را بررسی می‌کند و در صورتی که قیمتی بیش از قیمت اعلام شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی باشد جریمه و مجوزشان لغو می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار