بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مختلف ازجمله اوکراین ، سوریه و برنامه هسته ای ایران گفتگوکرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛  سخنگوی بان کی مون پس از دیدار دبیر کل سازمان ملل متحد با لاوروف که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد در مصاحبه با خبرنگاران گفت بان کی مون در مورد اوکراین از روسیه خواست از نفوذ خود برای تضمین یک آتش بس پایدار در این کشور استفاده کند.
وی افزود بان کی مون به لاوروف گفت به تماس با رهبران جهان برای حل مسالمت آمیز بحران در اوکراین ادامه خواهد داد.

این سخنگو تصریح کرد بان کی مون و لاوروف همچنین در مورد ضرورت یک راه حل سیاسی جامع برای بحران سوریه توافق کردند و دبیر کل سازمان ملل متحد از روسیه خواست سطح گفتگو با شرکای کلیدی را برای پایان دادن به بحران در این کشور افزایش دهد.
وی گفت بان کی مون و لاوروف همچنین درباره مسئله هسته ای ایران نیز گفتگو و در مورد ضرورت انعطاف پذیری در مذاکرات در این باره توافق کردند.

این سخنگو افزود بان کی مون همچنین تلاش روسیه را برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره خواستار شد زیرا روسیه از کشورهای دخیل در مذاکرات شش جانبه کره شمالی است.
آمریکا ، روسیه ، چین ، کره شمالی ، کره جنوبی و ژاپن کشورهای دخیل در مذاکرات شش جانبه با هدف پایان دادن به برنامه هسته ای کره شمالی را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار