مدیر کل امور بین الملل وزارت بهداشت:

ارتقاء طرح تحول نظام سلامت با بهبود نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی

اسدی لاری گفت: ارتقاء نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی نقش موثری در ارتقاء طرح تحول نظام سلامت دارد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ پرفسور آلن لوپز و خانم دکتر می‌کلسون از مشاوران سازمان جهانی بهداشت و متخصصین در این حوزه به منظور آشنایی هرچه بیشتر با نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی در ایران و بحث و تبادل نظر پیرامون آن و کمک به ارتقای نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی و آموزش پیشرفته روشهای پیشرفته تجزیه و تحلیل داده‌های مرگ ومیر و برنامه ریزی استراتژیک برای نظام ثبت به کشورمان سفر و با دکتر اسدی لاری، مدیر کل امور بین الملل و دکتر خسروی، مدیر گروه فن آوری و مدیریت اطلاعات معاونت بهداشت دیدار و گفتگو کردند. 

پرفسور آلن لوپز اظهار داشت: باتوجه به همکاری‌هایی که با بعضی از کار‌شناسان این حیطه در کشور شما داشته‌ام، اعتقاد راسخی به کارهای انجام گرفته در زمینه نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی در ایران دارم. به همین دلیل اکنون در کشور شما هستم. 

وی افزود: نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی در کشور‌ها دارای اهمیت بسیار بوده و کشورهایی مثل ایران که دارای سیستم سلامت قوی هستند، کارهای خوبی را در این حوزه انجام داده‌اند و متعهد به ارتقای آن هستند. هدف سفر ما به ایران حمایت و کمک به ایران برای بهبود و ارتقای نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی است. 

براساس این گزارش دکتر اسدی لاری گزارشی مبسوطی از طرح عظیم تحول نظام سلامت ارائه کرد و گفت: بهبود و ارتقای نظام ثبت و گزارش وقایع حیاتی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت این طرح داشته باشد. 

گفتنی است در این جلسه دکتر اسلامی، مشاور فنی اداره کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و کار‌شناسان اداره امور بین الملل و مرکز توسعه شبکه حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار