مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان از اختصاص اعتبارات ویژه خشکسالی و مقام معظم رهبری به طرح های آبرسانی استان خبرداد.

مرتضی عزالدین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان با بیان اینکه امسال استان همدان بین 11 استان دارای تنش آبی کشور قرار گرفته است گفت : امسال به تازگی از محل اعتبارات خشکسالی ها 20 میلیارد تومان و از اعتبارات مقام معظم رهبری هم 20 میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی و تامین آب استان همدان اختصاص یافت.

 وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی کشور ، امسال در لایحه ی بودجه 35 تا 45 درصد کاهش یافته است افزود: از محل اعتبارات مقام معظم رهبری برای سرعت بخشیدن به طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان ، 20 میلیارد تومان و از محل اعتبارات خشکسالی ها 10 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اظهار داشت : امسال از محل اعتبارات خشکسالی 5 میلیارد تومان برای طرح انتقال آب از سد کلان ملایر و 5 میلیارد تومان برای انتقال آب از سد سرابی تویسرکان اختصاص پیدا کرد.

عزالدین اعتبارات امسال شرکت آب منطقه ای همدان را 107 میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان شد: این مقدار جذب اعتبار در شرکت آب منطقه ای همدان یک رکود محسوب می شود.

امسال علاوه بر همدان استان های اراک، اصفهان، بندرعباس، تهران، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان و مشهد با تنش آبی و کمبود آب مواجه شدند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.