رودهن/

یاد شهدا باعث می شود که انسان خود را بشناسد

بخشدار رودهن گفت: یاد شهدا باعث می شود که انسان خود را بشناسد و بین رابطه ی خود و خدای خود تجدید نظر و این رابطه را نزدیک تر کند.

رضا طاهر خانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: امروز دغدغه مسئولین این است که نکند فاصله بین نسل اول انقلاب با نسل های آینده ایجاد شود که یکی از راه های کم کردن فاصله ها برگزاری برنامه های فرهنگی مدون از جمله یادواره هاست.

وي با بيان اينکه شهدا گلواژه هاي اخلاقي و رفتاري هستند افزود: يکي ديگر از ويژگي هاي شهدا، قاعده شکني آنهاست چون شهدا کاري را کردند که ديگران نکردند، آنها خدا را انتخاب کردند و قاعده عالم بشري و مادي را که امروز از مضامين احزاب، گروه ها و اديان نوظهور است را شکستند.

وی حداقل دستاورد به جای مانده از شهدا را حفظ تمامیت ارضی و سرزمینی عنوان کرد و افزود: دستاورد به دست آمده حداقلی به بهای خون شهدای والامقام و در سایه و برکت انقلاب، امام و رهبری است که ایران اسلامی توانسته تمامیت ارضی خود را حفظ کند.

بخشدار رودهن با بیان اینکه ایمان به خدا، تبعیت از ولی‏ فقیه و یکپارچگی و وحدت از رموز موفقیت شهدا در جنگ تحمیلی بود افزود: شهدا پیرو ولایت فقیه بودند و در وصیت‌نامه‌هایشان هم به این نکته تاکید داشتند.

وی با تاکید بر تکریم خانواده شهدا، تصریح کرد: باید آرمان و اهداف شهدا برای نسل‌های آینده تبیین شود.

طاهر خانی بیان داشت: در طول تاریخ، مهم‌ترین و اساسی‌ترین هدف دشمن ضربه زدن به امام و ولایت فقیه بوده است و در تمام تلاش‌هایشان این اصل اساسی ما را مورد تهاجم قرار داده‌اند.

بخشدار رودهن خطاب به مسئولان بیان کرد: خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا و جانبازان نباید فراموش شود زیرا هر کاری برای آنان انجام دهیم باز هم کم است.

آسایش و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم

نماینده مردم دماوند ، فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: آسایش و امنیت امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدا و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

حمیدرضا مشهدی عباسی گفت:پدران و مادران شهدا نیز جز ایثارگران هستند چرا که بهترین عزیزانشان را فدای میهن اسلامی نمودند تا ما امروز در آسایش و امنیت به سر ببریم.

وی به جنایات داعش اشاره نمود و گفت: گروهک تروریستی داعش با پرچمی که نام مقدس الله و پیامبر عظم الشان اسلام بر روی آن حک شده اقدام به بریدن سر های مردم بی گناه و بی دفاع عراق و سوریه میکند و دم از اسلام نیز می زند.

وی ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز منافقین کوردل همین جنایات را بر پاسداران و بسیجیان و سربازان ایران اسلامی انجام میدادند و بر سر آنها قیمت گذاری می کردند ولی آن زمان تلفن همراهی وجود نداشت تا فیلم برداری و عکس برداری شود و در بین آحاد مردم قرار بگیرد تا جوانان امروز ببینند چه جنایاتی بدتر از جنایات داعش در زمان جنگ برای رزمندگان ایرانی صورت می گرفت.

حمیدرضا مشهدی عباسی افزود: در عملیات مرصاد و زمان حمله منافقین به منطقه مهران دشمن به مانند داعش عمل می کردند و هر که ریش داشت دستگیر و سر می بردیدند.

نماینده مردم دماوند ، فیروزکوه و رودهن ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر ظلم و استکبار ایستاده و اگر کمک های ایران بنود امروز آثاری از سوریه و عراق وجود نداشت.

وی در پایان گفت:تا زمانی که روحیه ایثار و شهادت حاکم باشد نظام ما لطمه ایی نخواهد خورد و تا زمانی که روحیه انقلابی تا زمانی زنده می ماند که یاد و خاطره شهدا زا زنده بداریم.

رزمندگان و بسیجیان بدون هیچ چشم داشتی عازم جبهه ها شدند

فرماندار دماوند گفت: رزمندگان و بسیجیان بدون هیچ چشم داشتی وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و تنها هدفشان حفظ نظام و اسلام ناب محمدی بود.

ناصر محمودی فرد بابیان اینکه خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیانگر ارزش های دینی نشات گرفته از انبیا الهی بوده است گفت: آنچه که امروز مهم است انتقال ارزشها و ایثارگری های این عزیزان به جوانان انقلاب اسلامی است که باید با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.

وی افزود:امروز رفتارهای خشونت باری که به نام داعش در غالب دین مشاهده می کنیم بارفتاری که رزمندگان ایرانی با دشمنان می کردند قابل مقایسه نیست.

فرماندار دماوند افزود:آنچه که این نظام و کشور را مقاوم و استوار نموده از جان گذشتگی و خون های پاک شهدا است که بحمدالله امروز به عنوان یک کشور پرافتخار در تمامی عرصه ها خود نمایی می کند.

محمودی فرد در پایان گفت:سعی کنیم با استفاده از فرهنگ شهادت جامعه اسلامی را پیش ببریم و در سالی که به نام "اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است این فرهنگ را به جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنیم.

انتهاي پيام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.