اریک هولدر دادستان کل آمریکا از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازرویترز؛ وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اریک هولدر، وزیر دادگستری که در سال دو هزار و هشت با حکم باراک اوباما در این سمت منصوب شد، روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام خواهد کرد.
در بیانیه وزارت دادگستری امریکا آمده است قرار است ظرف ساعات آتی امروز، اریک هولدر در کاخ سفید تصمیم خود را برای کناره گیری از کابینه اوباما و پایان دادن به فعالیت شش ساله خود در راس وزارت دادگستری اعلام کند.

یک مسئول وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه یادشده تصریح کرد تا زمانی که فرد دیگری به عنوان وزیر دادگستری معرفی و توسط سنای آمریکا تائید نشده است، اریک هولدر در سمت خود به فعالیتش ادامه خواهد داد بنابراین روند جایگزینی اریک هولدر ممکن است چند ماه طول بکشد.
اریک هولدر که شصت و سه سال دارد و از افراد بسیار نزدیک به باراک اوباما محسوب می شود، با کناره گیری از وزارت دادگستری به بیست و شش ساله فعالیت خود در وزارت دادگستری آمریکا پایان خواهد داد. اریک هولدر در هفته های اخیر بارها بر ضرورت آرامش اوضاع در منطقه فرگوسن تاکید کرد. منطقه فرگوسن در ایالت میسوری در مرکز آمریکا پس از کشته شدن یک جوان سیاه پوست توسط یک مامور پلیس سفید پوست، برای چندین روز به صحنه اعتراضات خشونت بار و آشوب های گسترده تبدیل شد.

اصلاحات نظام کیفری آمریکا که اریک هولدر در سپتامبر سال دو هزار و سه مطرح کرد، برای اولین بار از سال هزار و نهصد و هشتاد منجر به کاهش شمار محکومان در زندان های این کشور شد.
تنها دو تن از اسلاف اریک هولدر مدت زمان بیشتری از وی در راس وزارت دادگستری امریکا فعالیت کرده اند. اریک هولدر که اولین وزیر دادگستری سیاه پوست آمریکا است، پیش از این نیز اعلام کرده بود قصد دارد پیش از پایان دومین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، کابینه وی را ترک کند.

 اریک هولدر در سال 1993 از طرف بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا به عنوان دادستان فدرال واشنگتن منصوب شد و سپس در سال هزار و نهصد و نود و هفت فرد شماره دو وزارت دادگستری آمریکا شد.
کاخ سفید نیز روز پنجشنبه اعلام کرد قرار است باراک اوباما ساعت بیست و سی دقیقه به وقت گرینویچ درباره اریک هولدر مطالبی بیان کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار