"سام بوتیسا"؛ رئیس شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی خود در نخستین جلسه دوره جدید این مجمع گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا بر لزوم احترام به حقوق بشر و برابری بین زن و مرد تاکید می‌کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سام بوتیسا رئیس شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی خود در نخستین جلسه دوره جدید این مجمع گفت: ما در اینجا جمع شده ایم تا بر لزوم احترام به حقوق بشر و برابری بین زن و مرد تاکید می کنیم. 

بوتیسا افزود: ما پیشرفت های زیادی داشته ایم، اما هنوز بشریت در برابر چالش های جهانی زیادی قرار دارد که در راس آنها تثبیت صلح و مسامحه است. تلاش های ما برای تحقق اهداف توسعه پایدار در جهان باید هماهنگ باشد تا فقر و گرسنگی را در جهان از بین ببریم. ما فقط چهارصد و هفتاد روز تا پایان زمانی که سازمان ملل برای توسعه پایدار در جهان تا پایان سال 2015 تعیین کرد، فاصله داریم. ریشه کنی فقر باید در صدر اولویت های توسعه پایدار پس از سال 2015 باشد.

رئیس شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی خود گفت: شورای امنیت و مجمع عمومی به اصلاحاتی نیاز دارند تا کارآیی بیشتری داشته باشند. 

ما شاهد تشدید خشونت و افزایش خطر افراط گرایی و تروریسم در جهان هستیم. به همین علت باید برای دستیابی به راه حل صلح آمیز برای کشمکش‌ها تلاش کنیم. باید همکاری بین سازمان ملل و سازمان‌های منطقه ای تقویت شود. جامعه جهانی برای مقابله با این چالش‌ها برای منطقه و جهان باید متحد باشد. ما باید تاکید کنیم قتل غیرنظامیان به دست تروریست‌ها قابل قبول نیست.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار