جان کری وزير خارجه آمريکا در گفتگو با کريستين امانپور گفت ايران بايد اثبات کند برنامه هسته ای اين کشور کاملا صلح آميز است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، جان کری وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با کریستین امانپور گفت آمریکا بسیار در تلاش است که به توافقی مناسب با ایران دست یابد و ذره ای درباره آنچه باید در مذاکرات حاصل شود مصالحه نخواهد کرد. 

"جان کری" گفت بدون شک هنوز چالش هایی درباره مسئله هسته ای ایران باقی مانده است با این حال ما همچنان تا ماه نوامبر فرصت مذاکره داریم. ما به ایران اعلام کرده ایم که باید در این مذاکرات به پیشرفت دست یابیم. ما به سختی در تلاش هستیم تا تضمین کنیم که این توافق مناسب باشد با این حال ذره ای درباره آنچه باید در مذاکرات حاصل شود مصالحه نخواهیم کرد.

وی مدعی شد به صراحت اعلام کرده ایم هر گونه راه دور زدن ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای باید بسته شود. باید این تمایل به طور شفاف در ایران وجود داشته باشد که اثبات کند برنامه هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز است. این یک آزمونی دقیق برای همه ما است. 

وی افزود: کنگره ، دوستان ما در منطقه و همه با این آزمون روبرو هستیم. من بارها اعلام کرده ام توافق نکردن بهتر از توافق بد کردن است. با این حال ما امیدواریم که به توافق برسیم. همه دولت اوباما نیز از این امیدواری اوباما آگاه هستند که اگر ایران و آمریکا بتوانند به توافقی برسند که معیارهای همه را مرتفع سازد. این مسئله بسیار مهمی است که ما برای دستیابی به آن تلاش می کنیم.  

جان کری در ادامه در خصوص رویکرد این کشور در مقابله با داعش گفت شکست داعش فرایندی زمان بر خواهد بود با این حال زدن ضربات اولیه به این گروه آغاز شده است.

کری همچنین گفت: حملات هوایی ارتش آمریکا در سوریه ارتباطی به هر گونه تلاش برای سرنگونی بشار اسد ندارد بلکه با هدف ضربه زدن به داعش صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود؛ آموزش نیروهای مخالف سوری به طور علنی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد؛ حملات هوایی ارتش آمریکا در عراق توانست پیشروی‌های گروه داعش را در عراق متوقف کند.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، کری ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۱۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
نباید به این آمریکایی ها اعتماد کرد. چرا که خودشون چند روز پیش با نظری که دادند خودشان را رسوا کردند همین که گفتن اتصال بین سانتیفیوژها را قطع کنید یعنی به مردم کشورتان دروغ بگویید که ما سانتیفیوژهایمان را کم نکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
چرا دروغ میگی!
آخرین اخبار