داروهای ضد افسردگی میزان خواب آوری کمتری دارند، حتی ممکن است کابوس شبانه و در ‌‌نهایت بی‌خوابی ایجاد کنند اما داروهایی که آرام بخش و ضد اضطراب هستند، ‌ معمولا منجر به خواب آلودگی می‌شوند.

سید علی فاطمی داروساز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: داروهای آرام بخش یکسری عوارض جانبی دارند اما آلزایمر جز این عوارض محسوب نمی‌شود. 

فاطمی تصریح کرد: داروهای ضد افسردگی میزان خواب آوری کمتری دارند، حتی ممکن است کابوس شبانه و در ‌‌نهایت بی‌خوابی ایجاد کنند، اما داروهایی که آرام بخش و ضد اضطراب هستند، ‌ معمولا باعث ایجاد خواب آلودگی می‌شوند. 

وی اظهار داشت: معمولا عوارضی که داروهای آرام بخش ایجاد می‌کنند، خواب آوری آن‌ها است؛ بنابراین باید از انجام کار دقیق در کارخانه یا رانندگی پرهیز کرد. گاهی اوقات نسبت به اثر یک داروی آرام بخش تحمل به وجود می‌آید و فرد مجبور می‌شود که مقدار بیشتری از‌ آن مصرف کند و بعدا اصطلاحا به آن وابستگی پیدا می‌کند. 

فاطمی بیان کرد: توصیهٔ عمومی‌ای که در مورد همهٔ دارو‌ها وجود دارد، این است که نباید آن‌ها را بدون تجویز پزشک مصرف کرد، زیرا پزشک معمولا بر اساس تشخیص، داروی مناسب را تجویز می‌کند؛ به عنوان مثال داروهای اعصاب می‌توانند آرام بخش، ضد افسردگی و ضد جنون باشد که تشخیص حالت روانی و متناسب با آن تجویز دارو فوق العاده مهم است. 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: همهٔ داروهای اعصاب باید در یک زمان خاص مصرف شوند و بهتر است قطع مصرف آن‌ها به صورت ناگهانی نباشد و باید تدریجا آن‌ها را کم کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار