رئیس اداره بازیافت منطقه 9 از استقرار کلبه‌های بازیافت در مدارس منطقه همزمان با بازگشایی مدارس در قالب طرح مهر قلم خبر داد.

عباسعلی کارگر رئیس اداره بازیافت منطقه 9 با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانگفت:‌همزمان با بازگشایی مدارس کلبه‌های بازیافت در سطح مدارس منطقه مستقر هستند تا ضمن فرهنگ سازی به دانش آموزان با محوریت بازیافت به آنان آموزش دهند.

وی ادامه داد: اجرای زنگ بازیافت در مدارس، شکوفه‌ها و کلاس‌ اولی در مدارس با نگاه آموزش بازیافت، جمع آوری کتب و دفاتر سال قبل دانش آموزان، اهدای بسته‌های تبلیغاتی به دانش آموزان با مضامین بازیافت، برگزاری جشن و آموزش تهیه کاردستی از مواد دور ریختنی در مدارس، برگزاری انواع مسابقات نقاشی، مقاله نویسی، شعار نویسی، کتابخوانی و...درمدارس با محوریت آموزش بازیافت و تهیه و توزیع دفترچه‌های آموزشی و تبلیغاتی بازیافت، سخنرانی و آموزش دانش آموزان، معلمان مدارس، اولیای مدارس و سرایداران مدارس در موضوعات خدمات شهری، برگزاری جشنواره‌های محلی و منطقه‌ای آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند در مبدا تولید از دیگر اقداماتی است که همزمان با بازگشایی مدارس اجرایی می‌شود.

کارگر در خصوص دیگر برنامه‌های این اداره تصریح کرد:‌ اجرای برنامه‌های متنوع آموزش و اطلاع رسانی توسط غرفه‌های بازیافت، فعالسازی تشکل‌های دانش آموزی بازیافت، اجرای زنگ بازیافت در مدارس در دستور کار قرارگرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ برگزاری جشن روز جهانی کودک در تعدادی از مدارس، اجرای تئاتر در مدارس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بازیافت در مدارس، تجهیز ناوگان جمع آوری پسماند برای سرویس دهی به مدارس، ساماندهی غرفه‌های بازیافت، تحویل مخازن مخصوص جداسازی کاغذ به مدارس و توزیع کیسه‌های آبی رنگ بازیافت در مدارس در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: بازیافت ، مدارس ، کابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار