قم/

دفاع مقدس فرهنگ دینی و ارزش‌ها را احیاء کرد

آیت‌الله حسن ممدوحی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: باید این فرهنگ را به نسل های آینده انتقال دهیم، زیرا مهمترین جلوه حضور جوانان در جنگ، احیاء ارزش ها بود.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛آیت‌الله حسن ممدوحی با تاکید بر حفظ سرمایه های جنگ افزود: ملت ایران در دفاع مقدس سرمایه گذاری های عظیمی انجام داد که مهمترین آن نیروی انسانی بود که در جنگ بسیاری از این عزیزان جان خود را ایثار کردند.
 
ممدوحی عنوان کرد:اگر چه جنگ تحمیلی یکی از توطئه های آشکار دشمن در براندازی انقلاب اسلامی بود، اما دفاع مقدس توانست ارزش‌های دینی، مفاهیم ارزشمند و ایثار را در جامعه احیا کند.
 
وی با بیان این‌که دفاع مقدس زمینه ساز بیداری اسلامی در جهان شد، عنوان کرد:شهیدان و رزمندگان درس های مهمی را در دفاع از ارزش‌ها و جان فشانی به جهان دادند و بی شک این انقلاب و دفاع مقدس سهمی مهم در بیداری اسلامی در جهان داشت.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:انقلاب اسلامی یک رخداد مهم جهانی در تبلور ارزش‌ها بود از این رو در دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی و ایثار جوانانی بودیم که با عمق جان خود این انقلاب را درک کردند.
 
وی با تاکید بر بصیرت در برابر توطئه های استکبار جهانی خاطرنشان کرد: از آن جایی که انقلاب اسلامی در آزاد اندیشی و دفاع از حق، منافع استکبار را به مخاطره می انداخت، آنها از طریق جنگ در صدد از بین بردن انقلاب شدند اما دفاع مقدس همه توطئه های دشمن در جنگ تحمیلی را نابود کرد.
 
ممدوحی اظهار کرد: امروز نیز دشمن در سنگر دیگری می خواهد دستاوردهای انقلاب اسلامی را از میان ببرد به همین دلیل باید با بصیرت و هوشیاری دفاع مقدس دیگری را رقم بزنیم و فراموش نکنیم پیشرفت و تعالی امروز مرهون تلاش ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان و خون شهدا است پس با ولایت مداری پاسدار خون شهیدان در حفظ آرمانهای انقلاب باشیم.
 
وی در پایان گفت: دفاع مقدس آثار و برکات زیادی به همراه داشت که جوانان امروز باید با آن فضای معنوی در ایثار و از خودگذشتگی و دفاع از ارزش‌های دینی به خوبی آشنا شوند و متولیان فرهنگی در صدد معرفی جایگاه دفاع مقدس و ارزشهای نهفته در آن باشند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش
برچسب ها: دفاع ، مقدس ، دینی ، ارزشی ، فرهنگ ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.