قم/

قم 56 صدم درصد تولید محصولات زراعی، باغی و دامی به خود اختصاص داد

قم با تولید 746 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی، 56 صدم درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم  محمدرضا طلایی گفت: امسال ميانگين عملكرد توليد محصول كلزا در استان قم نزدیک به 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی است پيش‌بيني اوليه عملكرد كلزا 72 هزار هکتار تا به امروزاست.
 
 طلایی افزود : سطح برداشت كلزا در استان قم در سال زارعي 89 - 88 به ميزان 1.49 درصد سطح برداشت كشور و ميزان توليد آن در اين سال به ميزان 1.76 درصد توليد كشور بود.
 
وی با اشاره به اینکه در محصولاتی که مربوط به مناطق گرمسیری و نیمه گرم سیری است از لحاظ عملکرد رتبه‌های خوبی داریم، گفت: در تولید پسته دو برابر میانگین کشوری عملکرد داشتیم و در تولید انار رتبه پنجم در کشور هستیم.
 
اخوان با بیان اینکه كلزا از گياهان دانه روغني مهم است كه داراي 40 تا 48 درصد روغن در دانه و 38 تا 45 درصد پروتيين در كنجاله است افزود:سازگاري اين محصول با شرايط مختلف آب و هوايي، بالا بودن درصد روغن دانه اين گياه، نقش زياد آن در توسعه صنعت زنبورداري، داشتن ريشه عميق، كاهش علف‌هاي هرز مزرعه و آفات و امكان كاشت، داشت و برداشت آن در شرايط مختلف و با امكانات محلي از جمله اين خصوصيات است.
 
  وی درپایان خاطرنشان كرد: خريد اين محصول توسط سازمان تعاون روستايي استان قم انجام شده و در كنار آن، شركت دانه‌هاي روغني نيز اقدام به خريد محصول كلزا در اين استان كرده است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، رتبه ، دوم ، تولید ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.