اردبیل/

نشست دشت اردبیل تهدیدی جدی است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نشست دشت اردبیل تهدیدی جدی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اسلامی افزود: این دشت ۹۰ کیلومتر بافت رودخانه‌ای دارد که در حال حاضر به دلیل برداشت زیاد منابع آبی در خطر نشست قرار دارد.
 
علی اسلامی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: به دلیل برداشت‌های بیش از اندازه آب در دشت اردبیل این منطقه هم‌اکنون با خطر فرونشست مواجه است. اگر بحران‌های موجود در اردبیل را در سه اولویت عنوان کنیم، دشت اردبیل سومین بحران برای این استان است.
 
وی پیگیری انتقال آب قزل‌اوزن را از نمایندگان استان خواستار شد و گفت: انتقال این آب به اردبیل بحث اساسی و حیاتی است که باید توسط نمایندگان به‌صورت جدی پیگیری شود. کاهش آب سفره‌های زیرزمینی موجب بروز مشکلاتی شده است، انتقال آب قزل‌اوزن می‌تواند قسمتی از این مشکلات را حل کند.
 
اسلامی تنش خشک‌سالی در سال‌های گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: این تنش‌ها از سال‌های گذشته وجود داشته و به‌مرور زمان نیز اثرات آن مخرب‌تر می‌شود. تغییر الگوی کشت مقام فعالیت عملی می‌خواهد، مسئولین باید باور کنند در شرایط فعلی خشک‌سالی باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت بگیرد. خشک‌سالی همیشه وجود داشته، اما با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از دستگاه‌های نوین آبیاری می‌توان آثار تخریبی آن را کاهش داد.

منبع:نسیم

انتهای پیام/ش
برچسب ها: اردبیل ، دشت ، آب ، قزل اوزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.