تکمیل شریان بزرگراهی شمال-مرکز و جنوب کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه چهارخطه ساوه-بوئین زهرا گفت: این پروژه به عنوان حلقه مفقوده بزرگراهی اتصال شمال و شمال غرب کشور به جنوب و مرکز کشور در دست اجراست که با بهره برداری از آن تمامی این مسیر به صورت بزرگراه در خواهد آمد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن بیان این مطلب افزود: این بزرگراه به طول 80 کیلومتر و در قالب دو قطعه در دست اجراست که قطعه الف آن به طول 45 کیلومتر دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه ب آن به طول 35 کیلومتر دارای 54 درصد پیشرفت فیزیکی است.
 
وی ادامه داد: تلاش ما این است که به زودی 25 کیلومتر از قطعه الف و 15 کیلومتر از قطعه ب این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی واقع شدن شهر مقدس قم در مسیر این محور را سبب تسهیل سفر زوار حضرت معصومه (س) عنوان کرد و گفت: تکمیل شریان بزرگراهی کشور و اتصال شمال و شمال غرب به جنوب و مرکز کشور از طریق بزرگراه و واقع شدن شهر مقدس قم در مرکز این محور، علاوه بر اینکه در ترانزیت کالا و خدمات در این محورها موثر خواهد بود، ترافیک عبوری مسیرهای منتهی به قم را کاهش خواهد داد.
 
همچنین در این بازدید نورزاد از عملیات اجرایی کنارگذر ساوه بازدید کرد و گفت: احداث کنارگذرها درکشور با هدف کاهش ترافیک داخلی شهرها در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به صنعتی بودن شهر ساوه و واقع شدن آن در مسیر کریدورهای اصلی کشور، ساخت این کنارگذر در دست اجرا است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اضافه کرد: این کنارگذر به طول 32 کیلومتر با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که تلاش می شود تا پایان سال 20 کیلومتر از این مسیر نیز به بهره برداری برسد.
 
وی همچنین استفاده از روسازی بتن غلتکی در ساخت این کنار گذر خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع مالی و گرانی قیر استفاده از روسازی بتن غلتکی در ساخت این پروژه در دستور کار قرار گرفته که دومین محور بزرگراهی به حساب می آید که در ساخت آن  از این نوع روسازی استفاده شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بزرگراه ، شمال ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار