ارزیابی نفرات و تیم‌ها در دوره‌های آموزشی مدیریت بحران

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک گفت: در دوره‌های آموزشی عملیات امداد و نجات و مدیریت بحران، نفرات و تیم‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کیوان فاتحی منش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به نفرات و تیم های برتر در مراسم هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی در مهر ماه هدایایی اهدا می‌شود.

وی بیان کرد:‌به منظور انتخاب و آماده سازی تیم‌های برتر گروه‌های دوام محلات 26گانه منطقه یک برای شرکت در جشنواره فرهنگی-هنری شهر برتر، ستاد مدیریت بحران منطقه یک اقدام به برگزاری اردوی تخصصی دوره های آموزشی عملیاتی امداد و نجات و مدیریت بحران با آموزش چادر زنی، حمل مصدوم، CPR احیای قلبی و ریوی، انتقال مصدوم، عبور از موانع موجود در سایت، آتل بندی و پانسمان کرد.
رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه یک تصریح کرد: سرفصل‌های آموزشی برای نخستین مسابقه جشنواره فرهنگی- آموزشی مدیریت بحران جهت شرکت گروه های دوام منطقه در سایت امداد و نجات سرخه حصار از طرف سازمان مدیریت بحران اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای هر یک از شرکت کنندگان حاضر در اردو یک کمک‌های اولیه با لوگوی دوام در نظر گرفته شده است، همچنین تمامی شرکت کنندگان حاضر در اردو به منظور ایمنی بیشتر در حین آموزش‌های تخصصی و بازآموزی مهارت‌های فرا گرفته شده به صورت گروهی بیمه شده و این بیمه به صورت پرداخت دیه کامل در نظر گرفته است.

*بازدید نمایندگان جایکا از ستاد مدیریت بحران منطقه یک

فاتحی منش در ادامه گفت: امروز نمایندگان جایکا از ستاد مدیریت بحران منطقه یک بازدید می‌کنند.

وی بیان کرد:در راستای همکاری‌های مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با آژانس بین المللی مرکز مهندسی زلزله شناسی ژاپن(جایکا) نمایندگان جایکا و نمایندگان دفتر طرح و برنامه سازمان از ستاد مدیریت بحران منطقه یک بازدید می‌کنند.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک تصریح کرد:‌یکی از نکات مورد توجه در راستای این سیاست سازمان، توجه به بحث کیفی سازی آموزشی وعملیاتی کردن گروه‌های دوام است و دست اندرکاران سازمان مدیریت بحران در راستای همکاری‌های مشترک با جایکای ژاپن پروژه‌هایی را طراحی و اجرا کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به این که پروسه انجام طرح دوام در شهرداری منطقه یک برون سپاری(واگذاری آموزش به بخش خصوصی) شده و آموزش‌های دوام از طریقNGO (سازمان غیر دولتی) خانه نجات ایران انجام می‌شود و کارشناسان آژانس بین  المللی مرکز مهندسی زلزله و زلزله شناسی ژاپن( جایکا) به منظور ارزیابی ارتباطات آموزشی بین ستاد مدیریت بحران و گروه‌های مردم نهاد در راستای تشکیل گروه‌های مردمی دوام منطقه یک از نزدیک با فعالیت‌های گروه‌های دوام آشنا می شوند.

فاتحی منش عنوان کرد: در این بازدید برنامه های مشترک سازمان و جایکا در خصوص مدیریت بحران مناطق مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد که از آن میان می‌توان به برنامه‌های آموزشی، برگزاری مانوروهای مردمی و طراحی راه های دسترسی اضطراری منطقه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدید که با حضور هیئت ژاپنی و نمایندگان دفتر طرح و برنامه سازمان مدیریت بحران شهر تهران صورت می‌گیرد از پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه یک و دفتر NGO خانه نجات ایران و خانه دوام محله ازگل و پایگاه چند منظوره شهید محلاتی بازدید صورت  می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت ، بحران ، سازمان ، ازگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار