اصفهان/

خشکی تالاب گاوخونی به‌زودی ریزگردها را روانه تهران می‌کند

شهردار اصفهان گفت: اهمیت رودخانه زاینده‌رود اگر بالاتر از دریاچه ارومیه نباشد، کمتر نیست و اگر گاوخونی خشک‌تر از این شود، ریزگردهای آن به سمت تهران سراریز می‌شود و در آن زمان دیگر کاری نمی‌توان نجام داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شامگاه یکشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه علارقم تلاش مسئولان استانی، نمایندگان مجلس، رسانه‌ها، انجمن‌ها و مردم درباره مشکلات بحران آب در اصفهان، دلایل عدم توجه مسئولان کشوری به مسئله بحران آب در اصفهان چیست؟ اظهار کرد: اگر همه رسانه‌ها و مطبوعات اصفهان پیرامون آب بنویسند، آب جاری می‌شود زیرا حق گرفتنی بوده و باید در بحث آب فریاد کشید و رسانه‌ها می‌توانند صدای بحران آب را در سطح ملی و بین‌المللی به مسئولان برسانند.

وی افزود: ما پیرامون بحث آب نمی‌خواهیم مردم را پریشان کنیم اما اینکه برای آبرسانی در تهران 30 میلیارد تومان اختصاص می‌دهند به این دلیل است که پایتخت باید مجزا باشد و اگر سرفه‌ای در هوای اصفهان ایجاد شود بلافاصله آن مشکل مرتفع می‌شود اما اصفهان جانشین تهران است و باید به همان اندازه به ما توجه داشته باشند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اهمیت رودخانه زاینده‌رود اگر بالاتر از دریاچه ارومیه نباشد، کمتر نیست و اگر گاوخونی خشک‌تر از این شود، ریزگردهای آن به سمت تهران سراریز می‌شود و در آن زمان دیگر کاری نمی‌توان نجام داد.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اصفهان در حال نابوی است و اگر مسئولان بفهمند که اصفهان بنیان‌گذار تمدن اسلامی است، به آن اهمیت بیشتری می‌دهند، خاطرنشان کرد: در سفر معاون اول رئیس‌جمهور گفتیم که شما زمانی استاندار اصفهان و قابل اعتماد مردم اصفهان بودید و ما اکنون به وزارت نیرو اعتماد نداریم و این اعتماد باید افزایش پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه وزارت نیرو اخیرا اقداماتی را انجام داده، تصریح کرد: گلاب 2 تصویب شده و مطالعات لوله درباره بهشت‌آباد بیشتر شده که شاید یک سمت‌وسوی درست‌تر پیدا کتد و این اقدامات قابل توجه بوده است.

وی افزود: کوهرنگ سوم نزدیک به 100 میلیون متر مکعب آب جاری می‌کند و 15 آبان آب در بستر زاینده‌رود جاری می‌شود.

از حضور روحانی در اصفهان نامید نشدیم

شهردار اصفهان در پاسخ به سئوال دیگر درباره سفر رئیس‌جمهور به اصفهان برای بحران آب در اصفهان و شرکت در اجلاس میراث فرهنگی ناملموس بیان کرد: با توجه به دعوتی که از روحانی شده است اما به احتمال دارد که ظریف وزیر امورخارجه در اجلاس حضور داشته باشند اما از حضور روحانی نامید نشدیم و به دلیل شرایط پیش رو ملاحضاتی صورت گرفته است.

شبکه گردشگری در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی پیرامون سرمایه‌گریز بودن اصفهان افزود: سرمایه‌گریزی اصفهان عوامل متعددی دارد که باید با انجام مذاکران به نتیجه برسیم در حال حاضر در بخش هتل‌سازی، 28 هتل‌ساز مراجعه کردند که شهرداری نیز هیچ‌گونه عوارضی را به مدت 3 سال دریافت نمی‌کند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی شبکه گردشگری در اصفهان و مشهد بیان کرد: حرکت‌های خوبی در زمینه جذب گردشگر صورت گرفته که باید شرایط اولیه یعنی آرامش و تعامل در سطح ملی و بین‌المللی را به وجود آوریم زیرا صنعت گردشگری یکی از پاک‌ترین صنایع بوده که می‌تواند مشکلات اصفهان را تا حد زیادی رفع کند.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.