دبیر اتاق تعاون استان فارس عنوان کرد

استان فارس نخستین استان دارای اتاق حل اختلاف تعاون در کشور

فرهنگیان از اخذ مجوز شورای حل اختلاف در بخش تعاون برای اولین بار در کشور توسط اتاق تعاون فارس خبر داد و گفت: اخذ این مجوز با توجه به حجم قابل توجه پرونده اختلافات موجود در بخش تعاون یک اقدام اساسی و کاملا موثر در این بخش است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهروز فرهنگیان دبیر اتاق تعاون استان فارس به اشاره به تحولات جدید این اتاق اظهار داشت: اتاق تعاون به تناسب حضور موثر خود در صحنه اقتصادی استان توانسته سهم بخش تعاون در اقتصاد استان را مورد توجه ویژه قرار داده و افزایش دهد.

*شرایط قابل قبول تعاونی های استان با اتکا به قوانین  

وی با عنوان اینکه در حال حاضر بخش تعاون در بین سایر بخش های اقتصادی در استان فارس از یک ظرفیت و قابلیت مطلوب به ویژه در حوزه قوانین برخوردار است، گفت: از ابتدای سال جاری قوانین خوبی در بخش تعاون صادر شده است که از آن جمله در حوزه سرمایه گذاری مدل ها و روش های مناسبی ارائه شده است.

 *سومدیریت مشکل توسعه تعاون انسان  

دبیر اتاق تعاون فارس از وجود چندین عارضه در بخش تعاون در استان فارس انتقاد کرد و افزود: عدم وجود مدیریت صحیح باعث شده است که تا به امروز از بخش تعاون دفاع نامطلوبی صورت گیرد و این سبب شده است که موضوعات به ضد آنچه باید باشند تبدیل شوند.

 *رویکرد علمی به توسعه بخش تعاون در استان  

فرهنگیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر اتاق تعاون فارس با رویکردی کاملاً علمی در حال اجرایی ساختن اهداف و برنامه های مد نظر خود می باشد گفت: این اتاق تمام ظرفیت های موجود بخش تعاون را مورد استفاده قرار داده است.

وی با اشاره  به توجه ویژه اتاق تعاون به فاکتورهایی از جمله توانمند سازی پرسنل و تولید سرمایه فکری به عنوان یک اقدام جدی گفت: به جرات می توانیم بگویم که افرادی که در اتاق تعاون فارس مشغول فعالیت هستندعاشقانه کار می کنند.

  *تدوین سند راهبردی هدف اول توسعه آتی استان  

دبیر اتاق تعاون فارس به اقدامات انجام شده ادر این اتاق اشاره و اظهار داشت: تدوین سند راهبردی، ایجاد مرکز آموزش و توانمند سازی و تلاش برای تاسیس دانشگاه تعاون، توسعه فرآیند داوری و مشاوره حقوقی،تنظیم تفاهم نامه با اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی جهت واگذاری امور دولتی به بخش تعاون در جهت اجرای اصل 44 از جمله اقدامات انجام شده در اتاق تعاون فارس است.

 *شورای حل اختلاف تعاون در فارس  

فرهنگیان از اخذ مجوز شورای حل اختلاف در بخش تعاون برای اولین بار در کشور توسط اتاق تعاون فارس خبر داد وگفت: اخذ این مجوز با توجه به حجم قابل توجه پرونده اختلافات موجود در بخش تعاون یک اقدام اساسی وکاملا موثر در این بخش است.

به گفته وی تا پایان شهریور ماه جاری شورای حل اختلاف اتاق تعاون فارس در این اتاق به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و در این راستا از ورود حجم قابل توجهی از پرونده های مربوط به اختلافات بخش تعاون به دستگاه قضایی جلوگیری می کند.

رئیس اتاق تعاون استان فارس همچنین از ایجاد مرکز مطالعات پاک در بخش پژوهش های استراتژیک کسب و کار با استفاده از نظرات تخصصی دانشگاه ها خبر داد و گفت :اتاق تعاون فارس پیشتهاد تشکیل مرکز مطالات پاک را به کلیه دستگاه های دولتی ارائه داده و خود دراین زمینه بعنوان پیشتاز نسبت به ایجاد این مرکز اقدام کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار