توسعه بخش تعاون باعث توسعه فعالیت‌های اقتصادی، رشد اقتصادی و افزایش تولید در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ؛در نشست هم‌اندیشی با تعدادی از فعالان بخش تعاون استان زنجا ن با یادآوری اینکه رقابت غیرسازنده، یکی از آفت‌های بخش تعاونی است گفت: تعاون‌گران همواره باید پشتیبان هم بوده و مشکلات یکدیگر را به کمک هم برطرف کنند که لازمه رسیدن به این مهم، داشتن رابطه سازنده است .

کلانتری با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها باید محصولات باکیفیت تولید کرده و به دنبال برندآفرینی باشند، افزود: متأسفانه امروزه تعاونی‌های ما با مشکل برندآفرینی مواجه بوده و قادر نیستند از ویترین خوبی برخوردار باشند که همین مسئله باعث شده است تا تولیدات شرکت‌های تعاونی آن‌گونه که باید از استقبال مقبولی برخوردار نباشد، از این رو شرکت‌های تعاونی باید ضمن توسعه بازارهای صادراتی، زمینه‌ای برای ایجاد درآمد ارزی فراهم کنند.

وی با یادآوری اینکه تعاون همواره به تلاش و کم‌توقعی شناخته شده است، ادامه داد : امیدواریم در دولت تدبیر و امید، شاهد شبهه‌ای در فعالیت تعاونی‌ها نبوده، بلکه با نگاه شفاف و روشن به یکدیگر بنگریم که لازمه تحقق این مهم، مسوولیت پذیر بودن افراد است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی تصریح کرد :از طرفی توسعه تعاون باید در گام اول به صورت عدالت‌محور تحقق یابد، چرا که توسعه این بخش، بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی را مرتفع خواهد کرد.

کلانتری با اشاره به اینکه رشد سرمایه اجتماعی، یکی از مهم‌ترین نقش‌های شرکت‌های تعاونی است، خاطر نشان کرد: متأسفانه سرمایه‌های اجتماعی، یکی از سرمایه‌هایی است که تا به امروز توجه جدی به آن نشده است، در حالی که این سرمایه، پشتوانه سرمایه اقتصادی و تولید است.

وی اضافه کرد:هر نظام اجتماعی که از وجود این سرمایه برخوردار باشد، می‌تواند گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی بردارد، به همین خاطر باید قدر نقش تعاونی‌ها در توسعه کشور را دانسته و اهتمام ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش داشته باشیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با تأکید بر اینکه توسعه ظرفیت‌های تعاونی، توسعه اشتغال را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: توسعه این بخش باعث توسعه فعالیت‌های اقتصادی، رشد اقتصادی و افزایش تولید می‌شود.
برچسب ها: تعاونی ، اقتصادی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.