ضروری‌ترین داروهایی که همه کودکان نیاز دارند

داروهای مکمل مورد نیاز کودکان در سنین مختلف متفاوت است ولی گروهی از املاح و مواد معدنی و ویتامین اهمیت بیشتری برای رشد ذهنی و جسمی کودک دارند و مصرف آنها حیاتی است.

محمد رضا بلورساز متخصص اطفال و رییس انجمن عفونی اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نیاز کودکان به مکمل‌های ضروری در سنین مختلف متفاوت است. از نظر علمی ضروری‌ترین ویتامین‌ مورد نیاز کودک زیر 1 سالگی، این است که ویتامین a و d را روزانه دریافت کند.

بلورساز ادامه داد: ضروری‌ترین مکمل کودک از 6 سالگی به بعد نیاز به دریافت روزانه‌ آهن است و لازم است تا پایان 2 ماهگی قطره آهن را مصرف کند کودکانی که در این سنین از خوردن قطره آهن سر باز می‌زنند و یا مادران در خوراندن آهن به کودکان کوتاهی می‌کنند در آینده با کم خونی جدی مواجه می‌شوند.

این متخصص اطفال گفت: اگر کودکی وزن و رشد خوبی دارد و مبتلا به کم خونی نیست طبق نظر و توصیه پزشک بعد از 1 سالگی هم ممکن است قطره آهن قطع شود ولی مصرف ویتامین a و d تا پایان 2 سالگی بسیار ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hassan
۰۴:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
سلام آقایون خبرنگار
در فروردین امسال خبری در ماهنامه تندرستی همشهری چنین خبری منتشر شد
دانشمدی 27 سال پیش کشف کرد که قرص آن را همراه با نان نباید بخوریم آلزایمر میگیریم و به خاطش از آمریکایی ها جایزه گرفت حالا از همان یافته علمی استفاده کرده اند و آمده اند در ایران دارند به عنوان غنی سازی آرد به آرد ها آهن و اسید فولیک می زنند و یقین داشته باشید الان که سه سال از شروع اینکار گذشته ولی مملکت ما تا هفت سال دیگر پر از آدم آلزایمری میشود

آیا این خبر درست است . لطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار