اولین دانش آموخته مقطع دکترای سالمند شناسی کشور، از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فارغ التحصیل شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ زهره ترقی با دفاع از پایان نامه خود تحت عنوان " رفتارهای مراقبت از خود در سالمندان دچار نارسایی قلبی مزمن و پیش بینی کننده‌های آن " به عنوان اولین دانش آموخته مقطع دکترای سالمند شناسی کشور ، فارغ التحصیل شد.

لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تنها دانشگاه کشور است که در مقطع دکترای (PHD ) رشته سالمند شناسی، نیروی متخصص تربیت می‌کند. 

رضا فدای وطن مدیرگروه آموزشی سالمند شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ابتدای جلسه دفاعیه دکتر ترقی، گفت: این دانشگاه پیشرو در راه اندازی رشته سالمند شناسی است و گروه آموزشی مربوطه با شش همکار تمام وقت و 16 تا 20 همکار پاره وقت، نسبت به تربیت نیروی متخصص در این رشته، فعالیت می‌کند.

وی از همکاری و خدمات مرحوم دکتر قائم مقام در گروه سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یاد کرد و افزود: هم اکنون فقط این دانشگاه، مقطع دکترای سالمند شناسی دارد و وجود این امکانات به دلیل فعالیت همکاران خوب و اساتید برجسته و توانا در این گروه آموزشی است.

فدای وطن همچنین اظهارداشت: رویکرد وزارت بهداشت در حمایت از قشر سالمند و توجه به چگونگی ارائه خدمات سالمندی، بار مسئولیت فارغ التحصیلان و دانشجویان این رشته را سنگین تر می کند.

این پژوهشگر در پایان پژوهش خود، براساس نتایج بدست آمده، پیشنهاد داد: لازم است توجه بیشتری به سهم بودجه سلامت سالمندان انجام بگیرد و میزان حقوق بازنشستگی سالمندان افزایش یابد. سیستم‌های مستمری انعطاف پذیر باشد. تسهیلات بخش خصوصی به این قشر افزایش یابد و امکان دسترسی به خدمات حمایتی رایگان و خدمات بیمه‌ای بیشتر شود و در نهایت، هزینه‌های بهداشتی کاهش یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.