یک پژوهشگر و کارشناس اقتصادی گفت: برای دستیابی به مدیریت بهره وری در سطح بالا همچون سایر کشورها، باید حاکمیت قانون در مجموعه تصمیم گیری مدیریتی کشور گسترش یابد.

صنایع در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت بهره وری یعنی کار خوب را خوب انجام دهیم، اظهار داشت: ایجاد نظامی همچون "مدیریت بهره وری" بسیار دارای اهمیت است.

این پژوهشگر و کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نمی توان رتبه ایران را از لحاظ مدیریت بهره وری در سطح جهان تعیین کرد، افزود: برای دستیابی به مدیریت بهره وری در سطح بالا همچون سایر کشورها، باید حاکمیت قانون در مجموعه تصمیم گیری مدیریتی کشور گسترش یابد.

وی ادامه داد: باید هرچه می توانیم در چارچوب قانون و قانون پذیری حرکت کنیم تا از این طریق گام مهمی را در ایجاد مدیریت بهره وری در کشور برداریم.

صنایع تصریح کرد: گاهی اوقات مدیران در سطوح عالی برای مصالح عمومی فراتر از قانون تصمیم گیری میکنند که این موضوع یکی از چالش های اصلی در نظام بهره وری محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مدیران سطوح مختلف خود را با قوانین حاکم منطبق کرده و در چارچوب آن تصمیم گیری می کنند.

این پژوهشگر در خصوص میزان اجرای مدیریت بهره وری در بخش های دولتی و خصوصی کشور اظهار داشت: از آنجایی که بخشی از مدیریت بهره وری مربوط به کارایی است و درواقع با هزینه کمتر خروجی بیشتر را در اختیار بخش ها قرار می دهد، از این رو بخش خصوصی در اجرای این نظام تا حدودی پیشگام است.

وی افزود: اما در بخش دولتی به دلیل ازدیاد منابع در اختیار، نگاه به مدیریت بهره وری کمرنگ تر است که امیدواریم این نظام در بخش های مختلف کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار