مشاور وزیر کار در اجلاس مدیریت بهره وری:

سهم 17 درصدی نیروی حرفه‌ای در بازار کار ایران/ نیاز به ایده پردازی داریم

خانی در اولین اجلاس مدیریت بهره وری و نظام پیشنهادها گفت: طبق برآوردها سهم نیروی حرفه‌ای در بازار کار ایران 17.1 درصد است در حالی که این سهم در کشور ژاپن به 67.4 درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران امروز اولین اجلاس مدیریت بهره وری و نظام پیشنهادها در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این اجلاس مجموعه‌هایی همچون شرکت‌ملی گاز ایران، پتروشیمی بندر امام، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی، پتروشیمی کارون، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان ملی بهره وری ایران و مجموعه های دیگر از این دست شرکت کردند.

در این همایش مهدی رستمی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی نفت، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در صحبتهای خود به یکی از تعاریف بهره وری اشاره کرد و گفت: بهره وری یک فرهنگ و نگرش عقلایی به کار و زندگی است و هدف هوشمند کردن آن برای دستیابی به زندگی متعالی و پایدار است.

رستمی استفاده بهتر از منابع و مدیریت هزینه را در افزایش سود شرکتها و سازمانها بسیار موثر دانست و خواستار توجه به منابع انسانی جهت کمک به سطح بهره وری شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی نفت همچنین اضافه کرد: به عنوان مثال با توجه به آمارهای رسمی کشور در حوزه انرژی  حداقل در 4 سال اخیر ما شاهد نزولی شدن شاخص بهره وری بودیم.

وی تاکید کرد: باید افزایش بهره وری را با همت مضاعف طبق آنچه که مقام معظم رهبری خواستار شده‌اند در دستور کار قرار دهیم.

در ادامه این مراسم مسلم خانی مشاور وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی نیز به سخنرانی پرداخت.

وی در صحبتهای خود توجه به ایده پردازی در شرکتها و سازمانها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ایده پردازی به عنوان یک ارزش  و جامعه نهادینه شود چرا که پیشبرد جامعه بر اساس ایده‌های نو میسر می ‌شود.

وی افزود: لازم است یک دبیر خانه پیشنهادات دارای اختیارات برای برنامه ریزی که بتواند به صورت مستقل برنامه‌های مناسب و دارای ارزشی را تدوین کند در سازمانها و ارگانها پایه ریزی کنیم.

خانی به عناوین ایده پردازی اشاره کرد و گفت: مواردی همچون میزان رفاه آفرینی، تنوع و گوناگونی ایده‌ها، تعدد و تکثر ایده‌ها، متفاوت و دست‌نیافتنی بودن ایده‌ها وگستردگی ایده  از نهاد و اقلیم و عمق آن نشان دهنده میزان اهمیت ایده است.

مشاور وزیر کار همچنین با بیان اینکه اگر ایده‌پردازی در یک نظام کارا و اثر بخش به کار گرفته شود منتج به یک پدیده خواهد شد اظهار داشت: طبق برآوردی که انجام دادیم به این نتیجه دست یافتیم که مدیریت منابع انسانی ایران( نیروی انسانی دارای توان، استعداد و علاقه) جمعا 17.1 درصد است در واقع این رقم سهم  نیروی حرفه‌ای در بازار کار ایران را نشان می‌دهد در حالی که به عنوان مثال در کشور ژاپن این عدد 67.4 درصد است.

خانی در ادامه 7 گام آماده سازی ذهن، مطالعه و بررسی،‌تمرکز، تغییر، گذر از دوره انتظار، جرقه و تایید و اثبات را مراحل خلاقیت عنوان کرد و گفت: برای عملیاتی شدن بهره وری در سازمان‌ها باید بهره گیری از ایده‌ها و تفکرات اعضای سازمان را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار