مدیر تعاون روستایی خوزستان از آمادگی این سازمان برای خرید تضمینی خرمای کشاورزان استان به نرخ مصوب دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛هرمز خواجوی اظهار کرد: دستورالعمل خرید تضمینی خرما به کلیه ادارات تعاون روستایی در شهرستان‌ها ابلاغ شده است و خرید تضمینی خرما در شهرستان‌های خرماخیز از جمله آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، اهواز و دشت‌آزادگان انجام می‌شود.
 
وی افزود: هر کیلوگرم خرمای درجه‌ یک استعمران با قیمت 1100 تومان و هر کیلوگرم خرما درجه یک زاهدی به قیمت یک‌هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و محدودیتی برای خرید خرما نداریم و به هر میزان که خرما از سوی نخلداران عرضه شود، خریداری خواهیم کرد.
 
مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: سال‌های گذشته زمان خرید تضمینی خرما 15 مهرماه اعلام می‌شد اما امسال خرید تضمینی خرما از دهم شهریورماه آغاز شده است و خرمای خریداری شده پس از نگهداری براساس تشریفات قانونی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
 
خواجوی بیان کرد: برای خرید ذرت قیمت هر کیلوگرم 860 تومان قسمت تصویب شده است و برای خرید این محصول نیز هیچ‌گونه محدودیتی نداریم ضمن اینکه مطالبات کشاورزان به صورت نقدی به آنان پرداخت می‌شود.
 
مدیر تعاون روستایی خوزستان ادامه داد: به لحاظ تامین اعتبار خرید محصولات کشاورزان محدودیتی نداریم و دولت اعتبار مناسبی را به خرید تضمینی اختصاص داده است که خوزستان بالا‌ترین میزان خرید تضمینی را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
وی عنوان کرد: سازمان‌های تعاون روستایی محلی آماده تامین مبلغ خرید اعتباری کشاورزان هستند و با این شیوه امسال دست دلالان از بازار خرید تضمینی کوتاه می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.