یوسف عبد القادر، شهروند سوری، که در آخرین سفر "استیون ساتلاف" خبرنگار آمریکایی به سوریه با او همکاری می کرد و توسط گروه داعش گروگان گرفته شده بودند اکنون پس از آزادی از چنگ داعش در مصاحبه‌ای اعلام کرد آمریکا هیچ تلاشی برای نجات ساتلاف نکرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "یوسف عبد الباقر" که در آخرین سفر استیون ساتلاف روزنامه نگار آمریکایی به سوریه به او کمک می‌کرد؛ به خبرنگار سی ان ان گفت من احساس می کنم برادرم را از دست دادم. عبدالقادر از عملکرد آمریکا انتقاد کرد و افزود آن ها تلاشی برای جمع آوری اطلاعات نکردند.

وی گفت آمریکایی ها برای پیدا کردن مکان نگهداری ساتلاف هیچ سوالی از من نپرسیده اند. وی اظهار داشت "دولت آمریکا می توانست مرا پیدا کند و این برای آن ها کار آسانی بود".

یوسف عبدالقادر در ادامه گارد مرزی مستقر در مرز ترکیه را متهم به همکاری در این کار کرد. وی گفت این نیروها اطلاعاتی در مورد محل تقریبی خبرنگار آمریکایی را در اختیار داعش گذاشتند.

عبدالقادر که در گذشته به صدها خبرنگار کمک کرده است گفت "پس از آزادی بسیار نگران کشته شدن ساتلاف بودم. من بسیار متأسف بودم و به مادر او نیز پیغام دادم. من احساس میکنم برادرم را از دست دادم".


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار