افخمی با بیان اینکه تصدی گری فضای مجازی باید بر عهده مردم باشد، گفت: دولت باید وظایف نظارتی و حاکمیتی خود را در این فضا انجام دهد.

باقر افخمی عضو اصلی شورای حل اختلاف جرایم اینترنتی دادگستری کل استان تهران در گفتگو با به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران بیان داشت: اینترنت به عنوان یک بستر برای انجام کارهای افراد  در حوزه های مختلف کاربرد دارد و دسته بندی بستر اینترنت و دادن سرویس بروی آن برای طبقات خاص با توجه به وضعیت اینترنت به لحاظ کیفیت و سرعت در کشور کاربردی نیست.

وی افزود: برای دسترسی عامه مردم که دانشجو بوده و مبتلا به امور الکترونیکی هستند و با توجه به اینکه سیاستگذاران به دنبال شهروند الکترونیک در دولت الکترونیک هستند؛ دسته بندی خدمات در این فضا کاربردی نیست.

وی با اشاره به اینکه فضا و بستر لازم برای شهروند و دولت الکترونیک هنوز در کشور فراهم نشده است تصریح کرد: دسترسی به اینترنت و فضای کلی آن برای همگان باید به راحتی و بطور رایگان باشد تا بتوانیم به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم.

وی خاطر نشان کرد: متولیان و ارائه دهندگان اینترنت باید فضای  یکسانی را بر حسب نوع ظرفیت کاری کاربران ایجاد کنند و زمینه رشد و توسعه را برای حوزه IT کشور فراهم کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت ، خدمات ، دولت ، سرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.